מעתה אימרו מתחם התחנה בעפולה. עכשיו גם בצפון הארץ מתכננים לשפץ את תחנת הרכבת הטורקית, שכבר שופצה בירושלים ובת"א ולהקים עליה שטחי מסחר ובילוי. החברה הכלכלית לפיתוח העיר, יוצאת בפרויקט להקמת "מתחם התחנה" בעפולה ותקיע בפרויקט כ-30 מיליון ש"ח. במסגרת הפרוייקט היוקרתי תשומר ותחודש תחנת הרכבת הטורקית הישנה שהוקמה לפני 111 שנים ע"י האימפריה העותמאנית בשנת 1905, כחלק מהרכבת שחיברה את מצרים, ישראל וסוריה.
לפרויקטים בעיר עפולה באתר BankNadlna לחצו כאן

ההיסטוריה של רכבת החיג'אז
תחנת הרכבת "א-פולה" מוקמה על פרשת המים בין הים לירדן התחנה הייתה הרביעית מבין 8 התחנות המקוריות שנבנו לאורכה של רכבת העמק אשר חיברו את חיפה הישראלית לדרעא הסורית במאה הקודמת והגיעה גם עד אל-מדינה בערב הסעודית. לאחר מכן שימשה תחנת הרכבת הטורקית הישנה כתחנת הקצה של מסילת השומרון ונבנו בסמוך לה מחנות צבא ושדות תעופה על ידי העות'מאנים, הגרמנים והבריטים שניסו לשלוט בארץ ישראל. בשנת 1922 הוקם בתחנה סניף דואר ששימש את כל יישובי העמק, ובה אף התגוררו ראשוני התושבים של העיר עפולה שנוסדה בשנת 1925. התחנה המשיכה לשרת את תושבי המדינה גם במלחמת העצמאות ועד 1951.
לפרויקטים נוספים באזור הצפון באתר BankNadlan לחצו כאן
עתידה של ההיסטוריה
בשלב ראשון יפורסמו בתקופה הקרובה מכרזים לבניית המתחם ובהמשך ייצא מכרז להפעלתו. מטרת הפרויקט להקמת המתחם היא בעיקר לחזק את מרכז העיר המתחדש ולהיות חלק בחידוש התשתיות והחיזוק התיירותי הקורה בעפולה בפרט ובעמק יזראל כולו. במתחם ישופצו מסילות הברזל, דגמים של קטר וקרונות הרכבת ובתוך המתחם צפויות לקום פעילויות חוויות אינטראקטיביות, אשר יציגו את עברה ועתידה של העיר כבירת העמק.
עפולה המתחדשת
מתחם התחנה הוא עוד חלק בשינוי התיעדוף המציגה ממשלת ישראל לאזורי הפריפרייה. הפיתוח התיירותי מתווסף לסיום הקרוב של רכבת העמק החדשה אשר תחבר עמק יזראל כולו לחיפה בנוסף לתחנות נוספות בכרמיאל ואזרו הצפון כולו. כמו-כן עפולה זכתה להיות העיר הראשונה שפורסמו בה פרויקטי ם של תוכנית המחיר למשתכן של שר האוצר משה כחלון אשר מוזילים את רכישת דירות חדשות בכ-250 אלף ש"ח.