בעיריית תל-אביב הציגו סיכום לשנת 2015, אשר הצביע על עלייה במתן היתרי בנייה כשלפי הנתונים, ניתנו היתרי בנייה לכ-1,100 יחידות דיור חדשות בשכונות כמו דרום פלורנטין, שכונת שפירא, יפו א' (דקר) וצפון יפו. מדובר בעלייה של כ-55% ביחס ל-2014. למעשה, הוועדה להתחדשות עירונית החליטה להעניק פטור מהיטל השבחה במסגרת תוכניות פינוי-בינוי, על מנת לתמרץ פרויקטים אלה באזורים הדרומיים כשבסך הכל ניתנו היתרים לכ-5,000 דירות חדשות.
לעמוד הפרויקטים בתל אביב-יפו באתר BankNadlan לחצו כאן

לעמוד הפרויקט יונייטד שרונה בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן
מבואות יפו, דירות "ברות-השגה"
מדובר בשלושה תוכניות שנמצאות בהליכי אישור בוועדות התכנון וצפויות להוסיף 3,670 דירות ומוקדים תעסוקתיים ובית ספר יסודי הממוקם ליד חניון אליפלט. העירייה טוענת כי 10 אחוזים מסך כל הדירות, 360 דירות חדשות, ימחרו במחירים "ברי השגה". המטרה הסופית של פרויקט הנ"ל הוא השלמת רצף עירוני חדש באזורים שבין דרך סלמה לדרך בן צבי.
לעמוד הפרויקט אביב בפארק בתל אביב באתר BankNadlank לחצו כאן
שדרוג הקרקע הפנויה האחרונה בתחנה המרכזית הישנה
גם אזור התחנה המרכזית (הישנה והחדשה) החל לעבור בשנים האחרונות, תהליכי התחדשות עירוניים, לאחר שנים של הזנחה. מדובר בשטח של כ-78 דונם ברציפי התחנה המרכזית הישנה, שהם מעתודות הקרקע האחרונות שנותרו בעיר ונמצאות בבעלות העירייה ובידי בעלים פרטיים. התוכנית, כוללת כ-1,000 יחידות דיור חדשות, כיכר עירונית ציבורית, מוקדי קהילה ותרבות ומתחם תעסוקה ומסחר. היא תחלק את השטח לשמונה מתחמי תכנון כשלאורך רחוב בגין ייבנו מגדלים עד 30 קומות, חלקם בשילוב של עד 25 אחוזים למגורים, והמבנים שיפנו לרחוב השומרון, הגדוד העברי והגליל יהיו מיועדים בעיקר למגורים.ובקרבת השכונה החדשה מתחונן הקמה של מתחם קהילתי עם קאנטרי עירוני ומרכז ספורט.
לעמוד הפרויקט דה וינצ'י TLV בתל אביב באתר BankNadlanK לחצו כאן
מה לגבי התשתיות והעומס על הכבישים?
אלא שמעבר להגדלת ההיצע ושיפור פניה של דרום העיר, הבעיה שתיווסף לדרום העיר הצפיפות על נתיבי התנועה שלא יקבלו נתיבים חדשים המסוגלים להתמודד עם כמות הרכבים שבוודאי יתווספו על הכביש. תושבי שכונות הדרומיות וביפו כבר נתקלים בעומסי תנועה וחוששים כי הצפיפות התחבורתית עוד תתגבר, ובעוד שנים ספורות לא ניתן יהיה להתנייד ברכב. לצפיפות והמצוקה תחבורתית בדרום העיר אין פתרון קסם ובעיית התחבורה מצריכה את העירייה לקדם תוכניות אשר יתמרצו את התושבים לוותר על נסיעה ברכב הפרטי. העירייה נמצאת בתקופה זו בפיתוח מערכות להסעת המונים ותשתיות לאוטובוסים, בנוסף לעידוד השימוש באופניים ובתחבורה שיתופית. העירייה מעוניינת לתת העדפה מתקנת בדרום העיר ובמזרחה ובהתאם לכך, עיקר משאבי ההתחדשות יופנו לאזורים אלו, כאשר התחדשות אינה רק ציפוף אלא מהלך כולל של שיפור תשתיות המרחב הציבורי, התחבורה והקהילה.