בשבוע שעבר הושק הקו הראשון של רכבת העמק בטקס חגיגי של פוליטיקאים, אישי ציבור ונציגי רכבת ישראל שנקרא "רכבת העמק יוצאה לדרך", כאשר רכבת העמק המפורסמת, חזרה לפעול בנסיעה חגיגית מבית שאן לכפר ברוך. כעת, הדרך מבית שאן הרחוקה ועד לב המפרץ תקוצר בחצי שעה לכ-45 דקות בלבד ותחבר את תושבי הפריפריה לעיר הגדולה של הצפון, חיפה, במטרה לחזק את האוכלוסייה ולהגדיל עבורם את אופציית התעסוקה והמסחר. הקו החדש צפוי לעבור מבית שאן, דרך תל יוסף, עפולה, כפר ברוך, יקנעם עלית, יגור, נשר ועד ללב המפרץ בהשקעה שהגיע ל-4 מיליארד ש"ח. כעת, יש להביט אל מחירי הנדל"ן, באזור העמקים, שעלייתם עוד החלה לפני סיום העבודות ועתה הביקוש באזורים הללו יגבר.
לעמוד נדל"ן בצפון גליל והסביבה באתר BankNadlan לחצו כאן

פרויקט תשתיות של 4 מיליארד ש"ח
פרויקט התשתיות של רכבת העמק יצא לדרך בשנת 2007 כשהמטרה הייתה לקרב את תושבי העמקים לאזורים החזקים יותר בישראל ולשווק אותם כאזורי מגורים יוקרתיים, אשר מספקים לתושביהם תנאי מחייה זולים שלא ימצאו במקום אחר. בשנתיים האחרונות עקב הצפי לסיום העבודות החלו מחירי הנדל"ן באזורים הללו החלו לעלות בעקבות רכישות של משקיעים למיניהם אשר זיהו את הפוטנציאל לרכוש בזמנו נכסים במכירים מוזלים וכעת, יוכלו להינות מתשואה הולכת וגדלה ככל שהפרויקט מתקרב לסיומו וככל שהביקוש הולך וגדל. בנוסף לכך, הטיפול בתשתיות האזוריות הוביל לשיווק פרויקטים רבים כגון דירות ברובע יזרעאל - שכונת עדן בעפולה, פרויקט יוקרה הנבנה בעפולה לצד מתחם התחנה החדשה שיהפוך את תחנות הרכבת של רכבת העמק הישנה למתחם מסחר בדומה למתחם התחנה בתל אביב.
עליות מחירים של 40 ו-70 אחוזים בעפולה ובית שאן
מחירי הנדל"ן באזור העמקים החל להשתנות להינות מעליית מחירים של 40 אחוזים בעפולה, כשבשנת 2011, דירת ארבעה חדרים בעפולה עמדה על 590 אלף ש"ח וכיום המכיר הממוצע של דירת 4 חדרים כבר עלה ל-850 אלף ש"ח. בבית שאן כבר רואים עליות מחירים של 70 אחוזים כשמכירה הממוצע של דירת ארבעה חדרים עמד על 320 אלף ש"ח וכיום המחירים עלו ל-550 אלף ש"ח. שתי הערים הללו הם היישובים הגדולים בקרב אזור העמקים והצפי העתידי שלהם הוא עלייה נוספת במחירי הדיור של 5 אחוזים בעפולה ו-7 אחוזים בבית שאן.