לאחר שבשנים האחרונות פעלו בעיריית רמת גן לעצור את שצף פרויקטי התמ"א 38 שקמו בעיר, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, בחרה לאשר את התוכנית אשר קובעת את רמת הצפיפות אשר מותרת להיבנות בכל פרויקט שקיים היום ואלה שמתוכננים להיבנות במסגרת של פרויקט פינוי בינוי. הסיבה לכך הייתה החשש של ראשי העירייה שבפרויקטים מסוג זה, אין שינוי בתשתיות האזוריות ואלה לא יוכלו לעמוד בדרישות התושבים לאחר שמספרם יגדל לרמה שהתשתיות לא היו ערוכות לה, אך כעת, ובזכות תקנת הצפיפות החדשה יוכלו להוריד במעט את מספר הדירות שיוכלו להיבנות בפרויקטים מסוג זה כך שהתשתיות הקיימות יוכלו לעמוד בעומס. כעת אין ספק שרמת גן משחררת את פקק התמ"א הקיים מזה שנתיים בעיר.
לעמוד נדל"ן ברמת גן באתר BankNadlan לחצו כאן

הפרויקטים ברמת גן מאופיינים בעיקר מתמ"א 38
השנים האחרונות, במיוחד בתקופת ראש העיר הקודם מר צבי בר, לוו במספר רב של פרויקטים של תמ"א 38 ואישורי הבנייה ניתנו בקלות יחסית,ף דבר אשר יצר ברמת איזון נוח במחירי הדיור שלא עלו בדומה שלאר ערי גוש דן, אך ככל שהתקדמו הפרויקטים כך קמו מחאות תושבים וותיקים אשר הסבירו כי העירייה מעמסיה על התשתיות המקומיות ללא הבחנה, עד שאלה בסוף לא ייעמדו בדרישות הבסיסיות ולא יוכלו לשרת את כלל הציבור, התושבים החדשים והוותיקים. בעירייה החליטו להקים, כתגובה לכך, תוכנית עירונית בשם רג/53, וזו קבעה מדיניות ברורה לפרויקטי תמ"א 38. בשנת 2014 הוגשה התוכנית להתנגדויות ובמשך כשנתיים (בשל ההתנגדויות הרבות) דנו על יכולתה של התוכנית לשרת את תושבי העיר.
לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן
בשנתיים האחרונות הייתה עצירה בבנייה בעיר
כעת, משאושרה התוכנית העירונית, החלו להיות משווקים פרויקטים חדשים של התחדשות עירונית שעוכבו במשך השנתיים משום שהקבלנים והיזמים לחא ידעו את כדאיות העסקה. לבסוף, הוועדה אישרה את קווי הבניין החדשים ברחבי העיר כאשר מספר הדירות שיזמים יוכלו לבנות יהיה נמוך בכ־15 אחוזים מכפי שיכול היה לבנות בעבר. הדבר אומר שקווי הרחוב החדשים יוכלו להוסיף מדרכות, שבילי אופניים הרחבת כבישים, ונטיעת עצים לטובת כלל הציבור והיא תאפשר הסתכלות בראיית רחבה של כלל הרחוב בו נבנה פרויקט תמ"א. בנוסף לכך אושר הגבלת הגובה כשבעבר, שטחים של 600 מטר ומעלה יכלו לאכלס בניינים מקומת קרקע ועד 8.5 קומות ואילו כעת תוכניות אלה יוגבלו עד 7.5 קומות.