כששואלים את הצרכן הישראלי מה הוא מחפש מהדירה אותה הוא מעוניין לרכוש, לרוב תשמעו את המשפט "חוויית מגורים כוללת של פנאי ומגורים". חווית המגורים הכוללת היא הסיסמא הבולטת ביותר בפרויקטים המופרסמים היום בישראל, והישראלים הולכים לפי מה שידוע ומוכר. כך גם בכלכלה וכך גם בנדל"ן, הישראלים עדיין בוחרים לרכוש מהמותגים המוכרים אשר מספקים תחושבת ביטחון כללית והמחשבה שהמותג יידאג לרוכש. כל, בבענף הנדל"ן הישראלי היום, המותגים הבולטים כמו, אפריקה ישראל, שיכון ובינוי, אשדר, אשטרום, תדהר ועוד, עדיין שולטים בשוק המקומי ולא נראה כי כרגע יש להם מתחרים אמיתים. אז מדוע הישראלים ממשיכים לבחור את המותגים הבולטים בעולם הנדל"ן, למרות שרכישת דירה מחברת מותג גדולה, תהיה יקרה ב-5 עד 15 אחוזים לעומת רכישת אותה דירה מחברת קבלן "בינונית"?
לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן
מדוע הישראלים בוחרים את המותגים היקרים?
הסיבה הבולטת ביותר למה שולטים בשוק זה מותגי הנדל"ן, היא העובדה שהחברות בנייה הגדולות בנו עם השנים שכונות מגורים שלמות בישראל ומיתגו אותן תחת הכותרת של שם החברה. ההשקעה במוניטין ובמיתוג, המצטרף לניסיון העשיר שלהן בניית שכונות, הפכו אותם לחברות-על, אשר זוכות לפריסה רחבה וכלל ארצית אשר בולטת לכל מי שמעוניין לרכוש דירה. בנוסף לכך, החוסן הכלכלי שיש לחברות הללו, בתקופת משבר נדל"ני אשר מגביל את ענף ההלוואות, ויכולת ההשקעה הגבוהה בפרויקטים, מייצרים מצג ביטחוני אשר מעניק לרוכש את תחושת הביטחון אות הוא מחפש כשהוא מגיע לרכוש את דירתו הראשונה.
חווית המגורים הכוללת
אך כיום הטרנד המוביל בישראל בענף הנדל"ן הינו "חווית המגורים הכוללת" שגורם לכך שגם בענף הנדל"ן, הישראלים מעדיפים מותגים. עם השנים, רק החברות הגדולות מצליחות לבנות פרויקטים שמעניקים לרוכשים משהו מעבר מלבד רכישת הדירה. מדובר למעשה בחוויה שהבניין כולו מעניק לדייר ומספק לו מגורים ופנאי כאחד, על ידי שילוב השטחים הציבוריים, עם שירותים לדיירים כגון מועדוני דיירים, ג'ימבורי ועוד, כחלק מהפרויקט כולו. ניתן לומר בהחלט שחלק מהסיבה לעליית המחירים בשוק הנדל"ן היא הדרישה של הציבור הישראלי במשך שנים לרכוש דירות גדולות בפרויקטים מפוארים ודרישה זו הובילה את היזמים והקבלנים לצמצם את הבנייה לדירות קטנות וזולות יותר.