לפי התחזיות של חברת P&S 500, נכון להיום הישראלים ממשיכים לקנות בקניונים וקיימת איתנות ויציבות בטווח הקצר, אך המגמות ותנאי השוק העתידיים יעלו קשיים בהמשך העליות לטווח הבינוני-ארוך. ברבעון הראשון לשנת 2016 הצריכה הפרטית עלתה ב-4 אחוזים, בהמשך לעלייה של 5 אחוזים ברבעון האחרון של 2015 ולפי מבט ראשון נראה כי הצריכה הפרטית תמשיך לספק רוח גבית לבעלי הקניונים, אך ההתנהלות העכשווית עוד עלולה לבוא בעוכריהם של בעלי העסקים שכן הצפי העתידי של שוק המסחר מוביל לירידה בצורך של חנויות פיזיות והדבר פוגע בעיקר בעסקי החלשים יותר.
לעמוד נדלן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן
תופעת הקניות החדשה הופכת את העסקים הקטנים לפחות ופחות רלוונטים
ב-S&P מונים "סביבה עסקית מאתגרת שתיווצר ע"י עודף מסחר בשל תוספת השטחים, שכבר עתה מתחיל לתת את אותותיו בבאר שבע ובקריות, שם דמי השכירות החלו לרדת ורואים ירידה בפדיונות. היחלשות הסקטור העסקי, עלולה לזלוג גם למרכזי המסחר ומצבן של קמעונאיות האופנה נמצא במגמת ירידה בשל תחרות גדולה בענף, ירידת מחירים, כניסת המותגים החזקים, והגידול מתמשך ברכישות באתרים ברשת האינטרנט, כשבסופו של דבר, תופעת הקניות החדשה הופכת את העסקים הקטנים לפחות ופחות רלוונטים.
לעמוד הפרויקט ARENA משרדי בוטיק להשכרה בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן
בעתיד יקום פורמט חנויות המשמשות לתצוגה בלבד כאשר הקנייה תתבצע באתרים המקוונים.
במידה ותחזית זו אכן תתממש, בעתיד לא כל-כך רחוק, הרשתות יבחרו לצמצם שטחי מסחר במרכזים חלשים, או יעדיפו לפתוח סניפים במרכזים חדשים של שחקני נדל"ן מובילים. מעל לכל אלה מונים ב-P&S את האיום הביטחוני הקבוע, שגם ממשיך להשפיע על בעלי הקניונים להעניק הנחות לשוכרים. העתיד צפוי לראות שונה מאוד לצרכן הישראלי כשבעלי הרשתות יבחרו להמיר את שטחי המסחר לשטחים לוגיסטיים ונקודות איסוף, כפי שכבר מתרחש בארה"ב. התחזית מוסיפה כי בעתיד יקום פורמט חנויות המשמשות לתצוגה בלבד כאשר הקנייה תתבצע באתרים המקוונים.