כשמשבר הדיור החריף בשנים האחרונות, מצא עצמו המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמיניץ, במשרד המשפטים כגורם מרכזי בצמתים השונות כאשר היה צריח לבצע הכרעה כשלהי בענף הנדל"ן ולרוב הואשם בכעך שהוא מעכבר פתרונות שונים שהח"כים מעוניינים לקדם. כך למעשה עיכב קמיניץ הרחבת הזכויות בתמ"א 38, דיור בר-השגה בערים, הסדרת עבירות הבנייה ועוד. לטענתם של אנשי משרד המשפטים בכל פתרון שכזה, אשר מוצע ע"י המשרד הביצועי, ישנו הצורך לבדוק את הגבולות המשפטיים וכשאר יש חשד לפגיעה בחוק, משנה מעכב את הבאת הפתרון לאישורו הסופי.
לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שינויים שנעשו במסגרת תמ"א 38 והתחדשות עירונית
כך קרה במקרה של התחדשות עירונית כשהממשלה החליטה על מהלכי תכנון ושיווק מהירים, על חשבון הליך מסודר בוועדות התכנון הרגילות. לצורך עניין הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) יכולה בכוחה לדלג על השלבים התכנוניים כך שהזכויות תכנוניות נפגעות. לעומת זאת,ישנו גורם שיכול לזרז את תהליך הבנייה וכל להגדיל את היצע הדירות החדשות מקבלן שיוזילו מכירים ולכן מדובר בפגיעה במינימום הנדרש. כמו כן, קיום, כדי לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית היזם יכול לקבל הסכמה של 80 אחוז מהדיירים כדי להוציא לפועל פרויקט של פינוי בינוי, גם במידה וה-20 אחוזים אינם מעוניינים להשתתף בפרויקט. לעומת זאת צצו תופעות כגון לחץ גדול מדי לעסקאות, לא רק ע"י גורמים הלא מקצועיים, בהם מטפלת הצעת החוק נגד המאכערים, אלא דווקא גורמים מקצועיים, המייצרים לחץ לא הוגן לביצוע עסקאות.
עצירה של יוזמות מקומיות לדיור בר-השגה
בדיור בר השגה, הוחלט במשרד המשפטים לייצר פלטפורמה משפטית שתאשר את היוזמות המקומיות של השלטונות בערים. אם העיריות מוכנות למכור קרקע בפחות ממחיר השוק, ישנה חובה שהדבר יעשה דרך פלטפורמה שכזו שתפקח נגד שחיטויות. כלומר, ישנה חשיבות לעדיפות של תושבי העיר על קרקע שנמסרה לטובת התושבים, אך לא ניתן להציג את הקרקע בכרז שמיועד רק לתושבי עיר מסויימת. לשם כך אפשר לעזור במתן היתרים לשכונות, בהובלת התחדשות עירונית.