לשוק מכירות הפרה־סייל, מסתבר יש שוק פרה-סייל נוסף, פרה-פרה-סיילבו קבלנים ויזמים משווקים דירות למקורבים וזה לפני קבלת היתרי בנייה. כך היזמים והקבלנים מציגים רווחים ראשוניים כדי שיוכלו להמשיך ולקדם את הפרויקט ואותם רוכשים מצדם מוכרים חזרה את הדירה לקבלן במחיר גבוהה יותר וזוכים מהרווחים.
לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

המימון הבנקאי דורש מכירות מוקדמות
הסיבה העיקרית לתופעת הפרה־סייל היא מימון. יזמים וקבלנים רבים מגיעים לבנקים לקבלת מימון, ונדרשים להציג מכירות של 20 אחוזים מהנכסים בפרויקט. כך, ראשי הבנק מודעים לביקושים ומה הסיכויים שהמימון יוחזר לפי חוק וללא עיכובים. כך נוצר שוק בו היזם מוכר יותר דירות בשלבים הראשוניים הללו ועלות המימון שלו תרד לפי עלויות השיווק והפרסום.
לעמוד הפרויקט פרי הורייזן בבת ים באתר BankNadlan לחצו כאן
התופעה השתלטה על כמעט כל הפרויקטים בארץ
עכשיו התופעה מגיעה גם לשוק ההתחדשות העירונית. בשנתיים האחרונות כמעט כל הפרויקטים בארץ התחילו בשיווקי פרה־סייל. הסיבות הפשוטות הן שיזמים רוצים לצמצם סיכון ולהתחיל לגלגל רווחים, המקטינים את ההשקעה שלהם בפרויקט ואילו הרוכשים מעוניינים לרכוש את הנכס במחיר הזול ביותר ולפני שהתחרות עליו תעלה את המחירים. כיום זו הדרך היחידה שהבטיחה ויישמה הורדות מחירים וסיפקה חיסכון של 5 אחוזים.