שילוב מתקני חניה בפרויקט תמא 38 הוא מרכיב מרכזי בפרויקטים רבים, ועד כה היווה מכשול לאור העלויות הגבוהות. כעת קיימים פתרונות חדשים שחשוב לבחון.
ענבר|17.2.2015|14:56|2060 צפיות
|
|
תמא 38 היא אחת הבשורות הטובות ביותר לה יכלו לצפות דיירים ובעלי בתים בבניינים ישנים. תכנית זו מקלה מאוד על התהליכים הבירוקרטיים שיש לעבור על מנת לבצע בנייה, וכן מאפשרת לבצע את כל השיפוץ הנדרש ללא עלות עבור יושבי הבית. יחד עם זאת, על מנת להפוך את התכנית לנחלת הכלל, ולאפשר יישום מיטבי שלה, חשוב שהקבלן המבצע יזהה את הכדאיות שבביצוע הפרויקט. למעשה, הקבלן אינו מקבל תשלום מהדיירים עצמם עבור עבודתו, אלא מעצם היכולת שלנו לבנות יחידות דיור נוספות בבניין, אותן יוכל למכור ולהפיק את הרווח עבור העבודה שבוצעה בכל הבניין.
בניית או הרחבת חניה פרטית
אחד המכשולים שעמדו עד כה בתכניות אלה היה נושא החניות הפרטיות. בבניינים רבים היה זה תנאי הכרחי לביצוע התכנית, ומצד שני, עלויות מתקני החניה היו כה גבוהות שהפכו את כל הפרויקט ללא כדאי עבור הקבלן המבצע. כיום, נכנסים יותר ויותר שחקנים לתחום של חניות פרטיות, ומציעים מגוון רחב של פתרונות חניה תחתית ועילית, בקונפיגורציות שונות של חניות יחידות, זוגיות או משולשות, ולעיתים גם בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים הפחתה של העלות הכוללת.
איזון בין דרישות הדיירים ובין מגבלות העלות
אם אתם עומדים לפני ביצוע תמא 38 בבניין שלכם, ייתכן מאוד שנושא החניה הוא פרק חשוב במכלול המשימות הכולל, ועליכם לבחון בסיוע איש מקצוע האם תוכלו ליישם את התכניות שלכם בנושא החניה הפרטית. כך למשל, ייתכן שאתם רוצים להרחיב את מגרש החניה הקיים, או אולי "להוריד" את מגרש החניה אל מתחת לפני הקרקע וליצור חניון מקורה לבניין, או לבנות מלכתחילה מגרש חניה פרטי לדיירי הבניין. לכל אחת מהאפשרויות ולכל אחד מהמודלים ישנה עלות, והעלות הזאת צריכה לעלות בקנה אחד עם שאיפות הרווח של הקבלן המבצע.
פתרון לדיירים ופתרון לקבלן
במקרים רבים, לא מצליחים הדיירים לחתום על הסכם תכנית תמא 38 עם אף קבלן, רק בגלל נושא החניה שמייקר מאוד את הפרויקט, והופך אותו ללא כדאי. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתייעץ עם גורם מקצועי שיוכל לחשוף אתכם לכל פתרונות החניה הקיימים, ולאפשר לכם למצוא את הפתרון שיתאים גם לכם וגם לקבלן המבצע.