לא משנה באיזו עסקה או כמה כסף מעורב, קבלת ההחלטות שלנו, מושפעת, במקרים רבים, מתוך תחושת בטן ושיקולים לא רלוונטיים שלא שמים לב אליהם, או שנותנים להם חשיבות מוגשמת. כך גם עובדת קבלת ההחלטות של אנשים רבים בזמן רכישת דירה. בעיני ישראלים רבים, החלטה זו נעשית לאחר בדיקה של היצע וביקוש, ועל סמך שיקולים של עלות מול תועלת. אבל במקרים רבים לא כך הדבר וישנם מאפיינים הנסתרים מעיניהם בזמן קבלת ההחלטה.
תחושה של בזבוז כסף - אם לדוגמא זוג צעיר ישקיע במניות, הם עלולים לבזבז יותר ממה שיש ולהיכנס למינוס ובישראל, בניגוד למדינות רבות, אין שוק מסודר של דירות להשכרה, כך שאנשים פוחדים ובצדק, שאם יגורו בשכירות הם יהיו תלויים בחסדיו של מישהו אחר.
לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן
שיטות מכירה אגרסיביות - לא פעם, אנשים רוכשים דירה בשל "הזדמנות" שנקרית בדרכם כמו במכרז או יריד דירות. אנשים מוצאים עצמם בעלי דירה בפריפרייה מבלי שביקרו באזור, ומשקיעים סכום עתק מתוך ידיעה שזו הזדמנות. זו שיטת מכירה אגרסיבית של מכירה שלא מאפשרת לרוכשים לקבל החלטה שקולה ומחושבת.
קניית הדירה לאחר החתונה - כשזוג מתחתן יש לו סכום כסף התחלתי וקניית דירה נתפסת, במידה רבה של צדק, כפעולה מחברת בין בני הזוג.
לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן
בגלל ש"כולם קונים" - במקרים מסויימים אנשים מנסים להתאים עצתמם לסביבה וכל מי שהם תופסים כפוטנציאל הדומה להם, וקניית דירה זה צעד המאפשר ליישר קו עימה. במדינת ישראל, לגור בדירה משלך זה כמו להגיע לשיא.
תפיסה לא נכונה של מיקום הדירה - חלק גדול מהזוגות שרוצים לרכוש דירה בגבעתיים או רמת השרון, יכולים לרכוש דירה בנתניה או הוד השרון וברוב המקרים המחיר הזול יותר הוא זה שימשוך את הזוג. אבל, אז הם מגלים את הקרבת הנסיעה למקום העבודה שלהם והם עלולים לבזבז שעות רבות של נסיעה שתפגע באיכות חייהם.
לעמוד הפרויקט טיים טאוור ברמת גן באתר BankNadlan לחצו כאן
בחירת בית החלומות והמרחק מהמשפחה - המרחק מהמשפחה, הוא גורם משפיע בכל הנוגע לזוג צעיר שמתחיל להרחיב את משפחתו. בבית החלומות הכפרי עם הגינה, יש אומנם מימוש עצמי, אך זה בסיס לאכזבות רבות כשפעמים רבות קונים דירה אך לא מתענגים על הנוף והמקום.
התחזוקה השוטפת - כשרוכשים בית חדש, חשוב לשים לב לרמת התחזוקה הביתית ואיכותה שכן כיום, ישנן תשתיות רבות שעלולות לדרוש טיפול ותחיזוק מותאם ויקר.