כבר תקופה ארוכה שבמשרדי הממשלה מתכוננים לאחד הפרויקטים הגדולים שיחל את השינוי המתוכנן באזור המרכז והתקווה הגדולה לשחרור הפקק הגדול בהיצע הדירות המתוכננות באזור. פרויקט שדה דב המתוכנן אמור לספק כ-16 אלף יחידות דיור חדשות ופינוי השדה אמור לחול ביוני הקרוב של שנת 2016. הבעיה שנוצרה כיום היא בקשתם של 3 משרדי ממשלה המבקשים לדחות את פינוי שדה התעופה לתאריך הפינוי המקורי בשנת 2019 בשל האפשרות שחסרונו של השדה יפגע בעיר אילת ותושביה שמשתמשים בשדה דב כבחל המקשר את העיר למרכז הפועם של המדינה.
לעמוד פרויקט שדה דב באתר BankNadlan לחצו כאן
פרויקט שדה דב יפנה מקום ל-16 אלף דירות חדשות!
טענות המתנגדים
העתירה לבג"ץ נגד הפינוי טוענת כי ביטול הטיסות האזרחיות משדה דב תביא לפגיעה בעיר הדרומית שתושביה משתמשים בשדה דב כ"תחנה מרכזית" וכנקודת חיבור למרכז הארץ עבור חולים ואנשי עסקים, וכי לא נבחנו חלופות ראויות שעשויות למנוע את הפגיעה בתעופה הפנים ארצית. הסיבה השנייה גורסת כי העיכוב בהליך התכנוני, שיוביל להערכת משרד התחבורה לכך שהיתרי בנייה לא יוצאו לפני מועד הפינוי בפועל של השדה על-ידי חיל האוויר.
לפרויקטים באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן
אנשי משרד הבריאות הצטרפו למתנגדי הקדמת פינויו של שדה דב בטענה שמטופלים רבים יפגעו מהשינויים הצפויים בטיסות לקבלת שירותים רפואיים באזור המרכז. משרד הבריאות מנסה לעמוד על כך שהשירותים הרפואיים הניתנים באילת אינם מספקים, בשל כמות התושבים החיים בחלק דרומי זה של המדינה ובשל ריחוקה הגיאוגרפי הקיצוני משאר מרכזי הרפואה בארץ. לשדה התעופה דב יש חשיבות בהקשר זה, ושינוי נתיב התעופה לנתב"ג מהווה חלופה לא ראויה מאחר והוא יוצר סירבול ומאריך את משך הנסיעה.