פנמה בעלת שלטון יציב של דמוקרטיה נשיאותית, אוכלוסיתה מונה 3.6 מליון נפש והיא בעלת מיקום גיאוגרפי אסטרטגי, בחיבור שבין חלקיה הצפוני והדרומי של יבשת אמריקה. מיקומה המרכזי הופך אותה לנגישה בטיסה קצרה יחסית למגוון יעדים בצפון אמריקה, דרום אמריקה ואירופה. בנוסף לכך תעלת פנמה היוצרת מעבר בין האוקיאנוס השקט והאטלנטי, מאפשרת את מעברן של 14000 ספינות מידי שנה ומעורבת באחוז משמעותי מהסחר העולמי. התעלה אשר נשלטה ע"י ארצות הברית, הועברה לשליטה פנמית ב 1999 ומאז מנוהלת על ידי פנמה. כיום נעשות בתעלה עבודות הרחבה והעמקה משמעותיות אשר יאפשרו להעביר כמות רבה יותר של כלי שיט וסחורות בתעלה.
כלכלתה של פנמה
כלכלתה של פנמה הנה כלכלה יציבה הנשענת בחלקה הגדול על הכנסות התעלה וכן על מגזרי השירותים ובראשם מגזר הבנקאות. התשתיות התחבורה והתקשורת ברוב חלקיה של פנמה הנן מתקדמות ואינן נופלות מאלו של כל מדינה מערבית מפותחת. לפנמה הסכמי סחר חופשי עם מספר גדול של מדינות ובכללת ארה"ב, האיחוד האירופאי, קנדה, סינגפור ועוד. בנוסף לכך פנמה מציעה מס בשיעור 0% לחברות זרות ומושכת לתחומי אלפי חברות חדשות מידי שנה. חברות מהגדולות בעולם במגוון תחומים מקימות מרכזים ומפקדות בפנמה ובפרט בעיר הבירה – פנמה סיטי. התנאים שציינו עד כה גורמים לפיתוח כלכלי מואץ ובעקבותיו עליה בדרישה לנדל"ן מסחרי, כאשר עיקר הביקוש מרוכז בפנמה סיטי.
עלויות
עלות הקמת מגדל משרדים או מגדל דירות מגורים בפנמה סיטי הנה כמה עשרות מליוני דולר. ההשקעה יכולה להתחלק בין היזמים הגדולים וכן ניטלת הלוואה מבנק על חלק מהסכום, בד"כ בתנאי נון ריקורס בשל המוניטין החיובי של אנשי הקבוצה במקרה זה. כל יזם יכול "להביא את כל החלק שלו מהבית" או להשקיע חלק מהון עצמי וחלק ע"י גיוס כסף ממשקיעים פרטיים – וכאן בעצם נוצרת הזדמנות למשקיע הפרטי להנות מתשואות השמורות רק לגופים גדולים הנכנסים לעסקאות יזמיות בהיקפים פיננסיים משמעותיים. מאידך חשוב לדעת כי במקרה שמשהו משתבש בתוכנית, הבנקים יהיו הראשונים לקבל החזר להלוואה, אח"כ היזמים המשמעותיים ורק בסוף המשקיעים הפרטיים.