חפש ב:

מדוע גם בשלושת השנים הקרובות לא יירדו מחירי הדיור

אנשי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה טוענים כי כמות הדירות שבבנייה גדלה, אך הסיבה לכך היא משום שמשך זמן הבנייה התארך.

צוות בנק נדל"ן|7.4.2016|12:34|2244 צפיות

נתוני התחלות הבנייה לשנת 2015 התפרסמו לאחרונה וסיפקו את התשובות לכל ההצהרות המבטיחות של הפוליטיקאים והחזירו אנשים רבים למציאות הישראלית. לחשיבות הנתונים הללו יש השפעה גדולה משום שזהו הנתון היחידי המעיד כמה דירות באמת החלו להיבנות בישראל, לאחר השלמת כל מסלולי התכנון השיווק והרישוי.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

47 אלף לעומת הבטחה של למעלה מ-50 אלף 
אנשי הקואליציה והממשלה הבטיחו לאזרחי ישראל מעל ל-50 אלף התחלות בנייה  ובמשרד האוצר היו כבר מוכנים לפתוח את השמפניות ולהכריז כיצד נתוני התחלות הבנייה של שנת 2015 גבוהים בהרבה משנת 2014, אבל המציאות ממשיכה להכות בהטחות הסרק והנתונים שפורסמו ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים שהמצב ממשיך להיות רחוק מתקוותיהם של הישראלים. כל התחלות הבנייה בישראל לשנת 2015 עמודים על 47 אלף יחידות דיור חדשות שהחלו להיבנות. אומנם זוהי עלייה של 4 אחוזים לעומת שנת 2014, אך זו גם ירידה לעומת שנת 2013 אז החלו להיבנות כמעט 48 אלף יחידות דיור חדשות.


העיקר שהם ממשיכים לצחוק. צילום - פלאש 90

בשנת 2014 היו יותר התחלות בנייה במרכז לעומת 2015
עוד נתון מאוד בעייתי מבחינת משבר הדיור והיכולת של הממשלה הנוכחית לפתור אותו נמצא באזור המרכז, שהוא זה אשר חווה עליות המחירים הקיצוניות ביותר. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציגים כי למרות כל פעולות הממשלה, וייתכן בעקבות אי-הפעולות שלה, מספר התחלות הבנייה באזור המרכז בשנת 2015 דווקא ירד לעומת שנת 2014. בשנת 2015, החלו להיבנות באזור המרכז קצת פחות מ-12 אלף דירות חדשות, כשב-2014 הנתון הנ"ל היה גבוה בלמעלה מ-10 אחוזים.

לעמוד דירות חדשות במבצע באתר BankNadlan לחצו כאן

כמות הדירות שבבנייה גדלה משום שמשך זמן הבנייה התארך
הנתון הבעייתי הנוסף, והמרגיז ביותר, הוא הטענה שבשנת 2015 היקפי הדירות שנמצאות בתהליכי בנייה עומד על קרוב ל-100 אלף דירות חדשות. הסיבה שנתון זה יכול להטעות ישראלים רבים הוא שהוא מחביא בתוך הסיסמא המפוצצת שלו פרט חשוב מאוד שלא מדובר בדירות חדשות שנבנו החלו משנת 2015, אלא שהמספר הגבוהה נרשם משום שזמן הבנייה התארך ודירות חדשות שהחלו להיבנות בשנים 2014 ו-2013 עדיין נמצאות בתהליכי בנייה היום. משמעות הנתון הוא שזמן הבנייה בלבד, ללא תהליכי ההרשמה וקבלת האישורים, לוקח בממוצע כ-27 חודשים עד לקבלת הדירה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

שוב הפוליטיקאים בממשלה מפחדים לפעול
לסיכום, כדי להבין כמה סיסמאות נזרקות לאוויר חשוב לדעת שהנתון שמבשר על שיאי הבנייה הפעילה לא מבשר על הגדלת ההיצע, אלא רק מדגיש את מצוקת משך הבנייה. ייתכן שממשלת ישראל צריכה להפסיק לדאוג לביטחונה הפוליטי ולסרב להסכמים עם הממשלה הסינית, הדורשת ש-20 אלף הפועלים שהיא תעביר לישראל לא יעבדו מעבר לתחומי הקו הירוק (שממשיך לזכות לעליית בנייה של 24 אחוזים לעומת השנה שעברה), ולהתחיל לדאוג לאזרחי ישראל כולה ולא רק למצביעים הפוטנציאלים שלה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות