חפש ב:

האם כדאי להשקיע בסין?

כבר שנים שסין מוגדרת בפני כל כמעצמה הגדולה הבאה, אך האם השליטה הממשלתית בשוק הנדל"ן גם פוגע בו? והאם, לאחר כל ההבטחות, בועת הנדל"ן עוד תתפוצץ לנו בפרצוף...

אורון איצקוביץ'|12.8.2015|11:3|4130 צפיות
בעשרים השנה האחרונות כוחה של סין על העולם המערבי הלך וגדל, או בעצם התגלה לעיניי הציבור, ואיתו גם הרצון של הממשלה ליצור שטחים אורבנים חדשים ולקדם את האוכלוסייה הרבה שלה (באזור המיליארד וחצי איש) אל המאה 21. כולנו שמענו בחדשות על הערים האיטלקיות והאוסטריות שממשלת סין בנתה, או על הריסת כפרים לשם הפיכה של אזורים שלמים לשטח אורבני, בו יוכלו לפתח את האזור וקדם את אזרחיה. אז האם כל הסימנים האלה הם הזדמנות פז להשקעת נדלן בחו"ל במדינה האדומה? או האם כל זה יכול להיעלם ברגע אחד במידה והערים החדשות יהפכו לערי רפאים?


סין, הכלכלה הגדולה בעולם

ההזדמנויות
מאז האוליפיאדה בשנגחאי, כל העולם מביט אל סין, ובייחוד העולם הכלכלי. אם סין תרצה, ארה"ב תקום ותיפול ובזכות עוצמתה הכלכלית, הפיתוח העירוני והבנייה העצומה, המדינה יוצרת כר להזדמנויות כלכליות יקרות מפז. התהליך שהפך את סין לכלכלה החזקה בעולם יצר צורך אדיר לבניית בתי מגורים, מרכזי מסחר ובנייה של תשתיות חדשות. כל זה נותן למשקיע את האפשרות לקנות שטח המיועד לבנייה במחיר זול לעומת מחירו של השטח תוך כמה שנים בודדות משום שכרגע, כלכלתה של סין רק צומחת ואיתה האפשרות להצלחה נדל"נית מהירה.

החוק הסיני
בדיקות נכסים בחו"ל הן אינן דבר של מה בכך, בייחוד בסין. החוק הסיני מחייב התערבות ממשלתית בכל רכישת נדל"ן מה שגורם לתהליך להיות מלווה בטפסים רבים שכולם בשפה הסינית והכרת החוקים והנהלים אשר משתנים מעיר לעיר במדינה. לשם כך, אין אפשרות לעשות זאת ללא עזרה של משרדי תיווך מקומיים ועו"ד המתמצאים בשפה ובחוק הסיני, אשר יבצעו בשבילכם את תהליך הרישום.

לכתבה 10 טיפים להשקעת נדל"ן בארה"ב לחצו כאן

הסיכון
הבעיה היא שכל עלייה צפוייה להיעצר בסוםפו של דבר. הבנייה הרבה בסין גרמה לכך שכרגע ישנם ערים מוכנות לאיכלוס, שהרבה אזרחים כפריים, לא מסוגלים לשלם עליהם ולגור בהם. זה יותר מצב של שכונות רפאים שעומדות ריקות ובנייה מאסיבית שעדיין נמשכת למרות הסכנה שבועת נדל"ן כזו שתתפוצץ, לא רק תפגע במדינה האדומה עצמה, אלא בעולם כולו שתלוי באשראי שסין עדיין מספקת לו.

לסיכום
כיום יש כמה ערים בסין שעדיין מבטיחות השקעה איכותית ו"בטוחה" כמו שנחאי, ביג'ינג, שנזן, וצ'נגדו משום ששם מרוכזים העסקים הגדולים שמופעלים ע"י חברות מערביות, תעשיות מפותחות ועידוד מצד המדינה להשקעה של זרים. אך האדם שמשקיע חייב להיות עם היד על הדופק משום שזו עדיין לא כלכלה חופשית במונחים שהאדם המערבי מכיר ולכן יש לצפות לשינויים שהממשלה הסינית עלולה להטיל.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות