חפש ב:

מה מפספס משה כחלון במשבר הדיור?

ממשלת ישראל מוציאה עוד ועוד פרויקטים לבניית דירות ברחבי הארץ אך למעשה הפתרון במשבר הדיור נמצא אך ורק במרכז. "הורדת מחירים במרכז תוביל להורדת מחירים ארצית ואת זה מפספסים בממשלה".

צוות בנק נדל"ן|5.10.2016|12:29|2966 צפיות

מאז אוקטובר שנת 2015, אז הוציא לאזרחי ישראל את תוכנית מחיר למתשכן, פועל שר האוצר בעיקר בקידום תוכנית הדגל שלו כפתרון המיידי והמהיר ביותר להורדת מחירי הדיור. אך האם בהורדה כוחנית של מחירי הדיור על ידי פרויקטים בפריפריה, אכן יובילו להורדת מחירי הדיור? שר האוצר טען שהדבר יפעיל לחץ על שוק הנדל"ן, אך כשמתחילים לבחון את פעולות הממשלה, נראה כי התוכנית נראית, כפתרון פרסומי, שאולי הגיע מרצון טוב, אך הופך למעשה לתוכנית שלא מועילה דבר לפתרון משבר הדיור בישראל, אלא פרסומת של שר האוצר כיצד הוא הצליח להוריד מחירים לציבור מסוים.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



משבר הנדל"ן במרכז הארץ
משבר הנדל"ן החל כשממשלות ישראל הקודמות בחרו להפסיק את ייצור הדירות במרכז במהלך כוחני לגרום לישראלים לעבור לפריפריה. הבעיה שאת פעולה זו עשו ללא שום הוספה של מקומות עבודה ותעסוקה, או פיתוח המסחר וכך הישראלים המשיכו להיאבק עבור לרכוש דירה במרכז בו רמת החיים היא הגבוהה ביותר וכך, היצע הדירות החל להצטמצם, עד משבר הנדל"ן שהגיח לראשונה לתקשורת בישראל, רק בשנת 2011, לאחר שהמחאה החברתית הגדולה החלה את דרכה כמחאה נגד מחירי הדיור בתל אביב. מכאן, מחירי הנדל"ן החלו לטפס כאשר הישראלים הבינו שכעת לא נותרו דירות במרכז והחלו לנדוד לפריפריה, ומחירי הנדל"ן בפריפריה החלו לעלות בעכבות הביקוש העולה. לכן, ההבנה הגדולה ביותר שהציבור צריך להבין, היא שכדי להוריד את מחירי הדיור בישראל כולה, על הממשלה להוריד את מחירי הדיור במרכז על ידי הגדלת היצע הדירות ולא על ידי תוכניות להורדת מחירים בפריפריה שיפעלו כפלסטר בלבד.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

מחיר למשתכן מול הגדלת ההיצע בארץ
תוכנית מחיר למשתכן ידוע לציבור כולו כתוכנית המתאימה לזכאים נבחרים בלבד. מה שאומר שגם תוכנית זו, המנסה להועיל, לא תעזור לכלל הציבור בישראל, אלא מנסה לענות על הצרכים של חלק בודד ממנו, וכשמכירים את הדרכים הידועות להגדלת ההיצע מבינים כי מחיר למשתכן אינה נחוצה. הגדלת ההיצע יכולה להיעשות בדרכים פשוטות שכבר פעלו בעבר הלא רחוק, כשבשנות ה-90 פעלו בישראל כ-120 אלף פועלים (שחולקו ל-100 אלף פלסטינאים ו-20 אלף זרים) בענף הבנייה שהגדילו את קצב הבנייה, וכך גם הגדילו את היצע הדירות. לעומת זאת, בישראל 2016 עובדים כ-66 אלף פועלים בלבד (המחולקים ל-50 אלף פלסטינאים ו-16 אלף זרים). מדובר בסכום מועט מדי של עובדים לשוק שכבר עכשיו נמצא בחוסר וכדי להשלים את החוסר בדירות, הממשלה חייבת להוסיף כוח אדם. אין פתרון פשוט מזה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מיסי המכניסים כספים למדינה ולא פותרים דבר
כניסיון נוסף להוריד את מחירי הדיור בצורה מידית פועל משה כחלון להגדלת מיסים על בעלי נכסים וכיוצא בזה, כשבסופו של דבר, המיסים רק מעלים את תקציב המדינה ולא באמת מועילים להגדלת היצע הדירות בצורה משמעותית. מנגד, גורם נוסף היכול לזרז משמעותית את ההיצע הדירות הוא פתרון המשבר הביורוקרטי הקיים בישראל. הסיבה שהביורוקרטיה הישראלית כל-כך מתישה, היא שגם בענף זה כוח האדם לוקה בחסר. מדינת ישראל בוחרת להעסיק מספר מצומצם מדי של עובדים, אשר מקבלים אחריות על מספר פרויקטים הגדול עליהם בעשרות מונים ולכן אישורו של כל פרויקט מתעכב. אז נכון לשנת 2016, נראה כי הפוליטיקאים בממשלות האחרונות ממשיכים להציע פרויקטים שיועילו בעיקר לשם הציבורי שלהם וינסו לייצר פתרו מיידי עבור חלק מצומצם שבעיקר יגדיל את בוחריהם במקום להועיל לציבור הישראלי כולו בצורה שווה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות