חפש ב:

המאבק בין המדינה לקבלנים מתלהט

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, תוקף את המדינה ואחריותה לכישלון בשוק הדיור. בהצגת טענותיו הסביר כי הממשלות פשעו כנגד הציבור והזניחו את השוק וכעת הם מאשימים את הקבלנים.

צוות בנק נדל"ן|15.9.2016|13:11|1713 צפיות

המאבק בין המדינה לקבלנים מתלהט כשנשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, הטיח ביקורת נוקבת כנגד ממשלת ישראל, על רקע ההתקררות בעסקאות לרכישת דירות מקבלן בישראל. לטענתו, ממשלות ישראל הפקירו את הציבור מאז 2003 ועד 2014 וכעת הם מנסים להפיל את כל הכישלון שלהן, עד קבלני הבנייה ויזמי הנדל"ן. "מעולם לא היה כישלון כלכלי מהדהד יותר, מתמשך יותר, מזעזע יותר של המדינה כמו הכישלון שלה בשוק הדיור" תקף בריק. בדבריו, בריק טען כי ממשלת ישראל היא זו ששולטת בשוק הדיור, היא זו הקובעת את מחירי הנדל"ן והיא זו שגרמה למשבר החמור ביותר שפגע בציבור הישראלי. לקבלנים אין דרך לקבוע את מחירי הדיור, אלא רק לפעול כתגובה לכל תוכנית חדשה שממשלה מחליטה להוציא מראשו שמי שמתפקד באותו רגע כשר האוצר.



הכישלונות של משרד האוצר של 2003 רודפות את הציבור גם 13 שנה לאחר מכן
כזכור, משבר הנדל"ן נולד עוד בשנת 2003, כאשר שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, בחר להאט את קצב הבנייה במרכז ובכך להכריח את אזרחי ישראל לעבור לפריפריה. את הביטחון שלו שאף מכך שישראל נהנתה עד 2009 מעודף הדירות שנבנו בשנות ה-90 לטובת עולי ברית המועצות. אך מה ששכח בנימין נתניהו לעשות בזמנו הוא להקים אזורי תעסוקה בפריפריה כי ללא עבודה, הציבור לא יצא מהמרכז. עם השנים העודף של דירות שנות ה-90 אזל ובשנת 2008 ואילך, בזמן ממשלתו בת -4 שנים רצופות, נתניהו בחר שלא לעשות דבר בכל הנוגע לשוק הדיור כשהוא ושר האוצר דאז יובל שטייניץ, לא עשו דבר כדי לעצור את המשבר. מכאן מאילך הניסיונות לעצור את גל המחירים נכשלו בזה אחר זה, ומחירי הדירות רק ממשיכים לעלות.

לעמוד הפרויקט YOUNG (יאנג) חדיף – יפו באתר BankNadlan לחצו כאן

המדינה היא האחראית הבלעדית למשבר ובבחירה שלה המחירים לא יורדים
"57 אחוזים מהמחיר של כל דירה שנמכרת בישראל הולכים ישירות לקופת למדינה - למימון מערכות ביורוקרטיות איטיות ומסורבלות, שבמו ידיהן הביאו עלינו את המשבר הנוכחי בשוק בדיור" המשיך בריק במסריו והגן על חברות הקבלן אשר סופגות אש קשה מנציגי הממשלות בשנים האחרונות. מדינת ישראל היום, שולטת על 93 אחוזים מהקרקעות, שולטות בקצב התכנון האיטי בשל מחסור בכוח אדם, שולטת בקצב מתן האישורים לכל פרויקט, והמדינה היא זו שבמשך השנים יצרה את המונופולים השונים בתחום חומרי הבניין. בסופו של דבר מסביר בריק כי באוצר באים ואומרים כי הקבלנים באים רק כדי לגזור קופון, אך על כל קבלן שמרוויח יש קבלן שפושט רגל.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט הכרמל הירוק - חיפה באתר BankNadlan לחצו כאן

המחירים לא יורדים למרות התחרות העצומה בשוק
כדי להמשיך ולהבין עד כמה המשבר פוגע גם בחברות הקבלן, הציבור צריך להבין כי ישנם מעל ל-9,000 קבלנים ויזמים הרשומים כחוק בישראל. בענף הבנייה אין פיקוח וכל אדם יכול להירשם כיזם או קבלן ולהקים חברה ולכן התחרות בשוק עצמה היא עצומה וככל שהתחרות גדולה, כך גם המחירים אמורים לרדת. אך למה הם לא יורדים, לא בגלל התחרות אלא בשל כישלון הממשלה להגדיל את כוח האדם בענף הבנייה ולייבא עד 50 אלף עובדים זרים, או לגייס כ-1,000 פקחי בנייה שיוכלו לפקח על הנעשה באתרי הבנייה, ישמרו על ביטחון העובדים והציבור וכך גם יזרזו את קצב הבנייה בישראל והיצע הדירות יגדל. לעומת זאת, בענף הבנקאות, הביטוח ועוד ענפי משק בולטים, ישנם מונופולים בולטים שנהנים מרווח לא נגמר שעקבות החוקים הקיימים בישראל. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות