חפש ב:

40 אחוזים מהדירות שנמצאות במלאי שייכות להתחדשות עירונית

ככל שעובר הזמן, יותר ויותר חברות בנייה בוחרות לעזוב את שוק הקרקעות לעבור לפרויקטים של התחדשות עירונית ומתכננים פרויקטים לפיתוח אלפי דירות במסגרת זו. אך מולם עומדים ראשי הערים שמזהירים כי התשתיות לא ערוכות לכך.

צוות בנק נדל"ן|4.8.2016|17:20|1763 צפיות

לאחר שנתיים ארוכות של דיונים, התנגדויות והחלפת ממשלות, ביום שלישי האחרון אושרה הקמתה של הרשות להתחדשות עירונית. שר השיכון, יואב גלנט, הכריז כי כעת, עם השלמת החקיקה בנושא הרשות החדשה, יפעלו  בתוך מספר חודשים להקים את הרשות ולצוות לה אנשי מקצוע אשר יסדירו את הפרויקטים השונים בכל הארץ ויאשרו אותם אל מול הרשויות המקומיות, על מנת שאלה יפסיקו להעמיד את ההתנגדויות הרבות מהסיבה שהתשתיות העירוניות לא ערוכות לקבלת האוכלוסייה החדשה שתגעי בעקבות התא וההתחדשות העירונית. כיום בישראל, השוק עצמו מראה כי מספר יחידות הדיור הפוטנציאליות להקמה דרך פרויקטים של התחדשות עירונית כמעט ומשתווים לפרויקטים החדשים הנעשים על קרקעות בתוליות וכי בעתיד הם אף יעברו אותם כשמלאי הקרקעות בישראל יחל להצטמצם.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



יכולת להקים פי עשרה יותר דירות דרך פרויקטים של התחדשות עירונית לעומת בנייה חדשה
במהלך הבדיקה הסתבר כי חברות שמחזיקות קרקעות פתוחות, בהן יש את הפוטנציאל לבניית דירות חדשות, מחזיקות למעשה כ-29,000 דירות חדשות, לעומת 21 אלף דירות פוטנציאליות אותן מחזיקות חברות המקדמות פרויקטים של התחדשות עירונית. לפני מספר חודשים בלבד, ביקר מבקר המדינה את ההתקדמות האטית הקיימת בבנייה של התחדשות העירונית, כשלפי הדו”ח, בין 2002 ל־2015 הוכרזו רק 30 מתחמים לפרויקטים של פינוי־בינוי, בהם ניתן היה לבנות 8,900 דירות ולבסוף, הבנייה החלה רק בשמונה מתחמים שמחזיקים 2,400 דירות, כשבמשך כל השנים הללו אוכלו רק 341 דירות. אל כישלון זה מצטרפת העובדה כי לחברות המחזיקות פרויקטים של פינוי בינוי כרגע, יש את האופציה לבנות פי עשרה יותר דירות ממספר הדירות שהחלו להיבנות לפני 2015. כבר היום בישראל, 40 אחוזים מהדירות שנמצאות במלאי שייכות להתחדשות עירונית.

לעמוד הפרויקט קרל נטר 32-34, ראשון לציון באתר BankNadlan לחצו כאן

הרשות להתחדשות עירונית תפעל אל מול הרשויות לקדם פרויקטים מסוג זה
כדי לשנות את ריבוי ההתנגדויות השונות, הוחלט לפני כשנתיים להקים את הרשות להתחדשות עירונית שתפקח על כל הפרויקטים הנעשים במסגרתה, ותפעל לקדם אותם במהירות גדולה יותר אל מול הרשויות. הסיכומים שהושגו מול משרד האוצר, קבעו כי הרשות תתוקצב ב-80 מיליון ש"ח בשנת 2017 ובסכום דומה בשנת 2018 ויתנו לה יכולות חוקיות לעקוף את את החלטות הרשויות במקרים מסויימים כדי לקדם פרוקיטים שמעוכבים בשל מחסור במ"ר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הרשויות מזהירות שאין טיפול ראוי בתשתיות והם לא יעמדו בעומס
כאשר מנסים להבין מדוע מעוכבים פרויקטים מסוג תמ"א ופינוי בינוי פעמים רבות, ניתן לפנות לראשי הערים והמועצות שעומדים על רגליהם האחוריות ומתנגדים בכל פעם לתמוך בפרויקטים מסוג זה. תחילה, ניתן לחשוב כי מדובר בפעולה המנוגדת לכל ההיגיון, אך למעשה טוענים נציגי הרשויות כי פרויקטים רבים של תמ"א 38 פוגעים באוכלוסייה שכן התשתיות המקומיות לא נבנו כדי לאכלס את התושבים החדשים שעוברים לשכונות ובזמן שהמדינה מעוניינת לקדם פרויקטים של תמ"א ופינוי בינוי, היא לא ערוכה לטפל בתשתיות התחבורתיות והציבוריות כדי להכיל את מספר התושבים שעולה וכי בסופו של דבר, וכל עוד לא דואגים לשיפור התשתיות, פרויקטים של התחדשות עירונית יובילו לעומס שיפול על כתפי התושבים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות