חפש ב:

השכונות החדשות שירוויחו מקירוי נתיבי איילון

עתידה של תל אביב מציג עיר שעוברת מהפכה של ממש בדמות שינוי פיזי בולט של העיר, כשאחד מן הפרויקטים הרבים שיקומו, הוא קירוי נתיבי איילון. אז מיהן השכונות שירוויחו מכך?

צוות בנק נדל"ן|18.7.2016|18:8|2974 צפיות

נתיבי איילון, עורק התחבורה הגדול ביותר במדינת ישראל מעביר בתוכו  ביום כ-750 אלף כלי רכב, המביאים עימם זיהום אוויר גבוהה, רעש בלתי פוסק, וניתוק בין חלקה המזרחי של העיר לשאר חלקיה אשר מונע את התפתחות השכונות הצמודות לו על ידי מניעה של הקמת פרויקטים חדשים ומוריד מערכן של השכונות, והפך אותן עם השנים, לשכונות חלשות, המאכלסות בתוכן בעיקר, תעשייה מקומית. אך בעתיד הלא רחוק של תל אביב, נתיבי איילון מתוכננים להיעלם מהעין הציבורית דרך פרויקט ענק מסוגו, שאושר בוועדה המקומית בשבוע שעבר, אשר יכולל מהפיכה אורבנית בעיר ויהפוך את נתיבי איילון לפארקים ציבוריים גדולים, שיאכלסו בתוכם פרויקטים חדשים למגורים, יחברו רגלית את חלקה המזרחי של העיר לת"א, ויפתח את השכונונת הוותיקות שיזכו למעמד יוקרתי מחודש. אותה תוכנית הנקראת כעת "קירוי נתיבי איילון" מתוכננת להשתרע על פני 2,500 דונם ממחלף ההגנה בדרום, למחלף ההלכה בצפון באופן שיאפשר גם חיבור עתידיע לפארק הירקון בצפון העיר.

לפרויקטים בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן



אלו שכונות ירוויחו מהמהלך?
הפרויקט הגדול מסוגו בתל אביב תפוי להפוך את שוק הנדל"ן המקומי על פיו, כאשר יקומו למעשה שכונות חדשות, יחד עם אלה הוותיקות שיוכלו למשוך מספר תושבים רב, בזכות אלפי דירות מקבלן שייבנו באזור וייצרו מציאות חדשה בת"א. אז מיהן השכונות החדשות שירוויחו מקירוי נתיבי איילון? השכונות במזרח העיר, עתידות להיות המרוויחות הגדולות מהפרויקט, בהן מחירי הנדל"ן נמוכים כיום משמעותית, בעיקר בשל הניתוק שלהן מהעיר הגדולה והעובדה שהן סובלות מחוסר בולט של שטחים ירוקים בהיקפים שיענו על מספר התושבים. שכונות כגון יד אליהו, נחלת יצחק, שכונת התקווה וביצרון, יזכו כולן לחיבור מחודש עם מרכז העיר לאחר שנים של ניתוק, רעש וזיהום אוויר המגיע מנתיבי איילון. אלהם יצטרף אזור התחנה המרכזית הישנה שגם הוא עתיד לעבור מייקאובר משל עצמו, ורחוב המסגר ויצחק שדה שנחשבים למוזנחים עם פעילות רבה של מתחמי תעשייה ומוסכים. בעוד שהיום, לא נוטים לאשר בנייה למגורים בצמידות לנתיבי איילון, העתיד של התוכנית מציג אופציות להגדלת מספר יחידות הדיור שאזורים אלה יוכלו לקבל ולאכלס בצורה ראויה.

לעמוד דירות מקבלן בתל אביב באתר BankNadlan לחצו כאן

מי יממן את הפרויקט?
עיריית תל אביב לא תוכל לממן לבדה פרויקט גדול מסוג זה ולא ניתן לצפות שתשלומי הארנונה העירוניים, יילכו לטובת המימון הבלעדי של הפרויקט הנ"ל. לכן, החברות שיהיו מוכנות לקחת על עצמן חלק במימון הפרויקט הגרנדיוזי, יהיו אותם יזמים שייבנו בסמיכות לציר החדש ויוכלו להינות מתוספות זכויות משמעותיות באופן כזה שיהיה ניתן להטיל עליהם מטלות ציבוריות ויאפשר את מימון הפיתוח. דוגמא לכך הוא פרויקט מגדל עזריאלי החדש, שייבנה במקום בית ידיעות אחרונות, נכלל בתוכניות האב של קירוי איילון ואושרה למעשה על ידי הוועדה המחוזית בתל אביב עם תוספת זכויות, כך שהוטלו על יזמי הפרויקט מטלות ציבוריות שונות. כך לדוגמא, רובו של השטח ישמש לטובת מסחר לטובת הרחבת הקניון הקיים, אך חלק משמעותי בו יוקדש לתעסוקה, ופיתוח של 200 דירות חדשות לדיור מוגן ו--300 דירות מקבלן קטנות ובינוניות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה בתל אביב באתר BankNAdlan לחצו כאן

תמונת מראה לסנטרל פארק במנהטן
הגשמת הפרויקט ישפיע גם על השכונות הנמצאות בקרבת הפארק. שכונות כגון שרונה, מונטיפיורי, ורמת ישראל בתל אביב, לצד שכונות כגון בורוכוב וגבעת רמב"ם בגבעתיים, ואזור מערב רמת גן כולן, יושפעו מהגעה של אוכלוסיות שלמות שיתמקמו באזור חדש בעיר, אשר מתוכנן להפוך לתמונת מראה של מנהטן וסנטרל פארק. החלק המרכזי של האזור מתוכנן להיות שטח ציבורי פתוח, המדגיש את העיקרון של פארק מטרופוליני, אשר יכלול מתקנים לטובת ספורט ופנאי, כגון שבילי אופניים, גלריות, ומבנים לטובת הציבור, כאשר משרדים וקניונים נוספים, לא מתוכננים להיבנות שם, אלה יעשו בשכונות הקרובות אליו. הערכת העלות הכוללת לפרויקט עומדת היום על כ-20 מיליארד ש"ח שיהפוך אותו לפרויקט העירוני הגדול ביותר שראתה מדינת ישראל. נכון להיום התוכנית הוגשה לוועדה המחוזית לאישור הסופי כשהמקטע הראשון כבר מקודם בשטח באמצעות תב"ע, אותה גיבשה העירייה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות