חפש ב:

הממשלה בוחנת הטלת קנס לעברייני בנייה

שרת המשפטים ושר האוצר שיחררו את תזכיר החוק הנאבק בבנייה הלא חוקית ולפיו ועדות מקומיות יוכלו להטיל קנסות על עברייני בנייה ללא משפט, בדומה לקנסות תעבורה וחניה, אלא אם יבקש להישפט.

צוות בנק נדל"ן|7.7.2016|18:25|1885 צפיות

יואב גלנט הישמר! במשרד המשפטים והאוצר הפיצו כעת את תזכיר החוק הקובע כי עברייני בנייה יקנסו עד 220 אלף ש"ח. מעתה עברייני החוקי התכנון והבנייה עלולים למצוא את עצמם מול קנסות ועונשים מיידיים אשר יעלה ע"י תזכיר חוק שהפיצו שר האוצר, משה כחלון ושרת המשפטים, איילת שקד, בו וועדות התכנון והבנייה יוכלו להטיל קנסות של עד 220 אלף ש"ח לפי חומרת העברה. הכוח הנוסף של התזכיר הינו בעובדה שהקנסות ייתנו גם ללא א משפט, כמו מקרים של עבירות תעבורה וחניה, אלא אם העבריין יבקש להישפט ולבסוף, הפקחים יוכלו  "להעניק" קנס מצטבר, מול משך הזמן בו העבריין המשיך את הבנייה הלא חוקית.

לעמוד דירות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



בתי המשפט יוכלו להטיל עונש מקסימלי של עד שלוש שנות מאסר
תזכיר החוק קובע כי גם בעבירות תכנון ובנייה חמורות, שהמענה אליהן יעבור לאפיקים פליליים אשר ידונו בבתי המשפט, תוחמר הענישה האפשרית לשלוש שנות מאסר מקסימליות במקום שתי שנות המאסר הנהוגות כיום. בנוסף, החוק מקל על האופציה לקבוע כי הבנייה הלא חוקית תיהרס ויינתן צו הריסה מנהלי, שאת דיחויו יהיה ניתן להאריך עד לחצי שנה בלבד וזו רק במידה וקיימת תוכנית שמכוחה ניתן לתת היתר לבנייה חדשה. לבסוף, התזכיר מסדיר את היחסים בין רשויות האכיפה המקומיות לרשויות האכיפה מטעם המדינה, כשבין היתר, הוא מאפשר לוועדות המחוזיות ליטול את הסמכויות מהוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה, בתנאי שהן אינן עושות את עבודתם קשורה.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

קנס כספי של עד 220 אלף ש"ח ללא משפט בדומה לקנסות תעבורה וחנייה
כחלון הצהיר ואמר כי ההפרות של הבנייה הלא חוקית פוגעת בציבור כולו, באיכות חייהם של השכנים אשר מאבדים מזכויותיהם וסובלים ממטרדים שאינם יכולים להיאבק בהם. ההפרות שלא נאכפו בשנים האחרונות בתחום התכנון והבנייה, בשל המחסור הקשה באמצעי האכיפה הקיימים היום יקבלו מנענה ויעניקו לגורמי האכיפה את הכלים הדרושים להם לביצוע עבודתם. איילת שקד אישרה והוסיפה כי עתה שלטון החוק יפעל לפגוע בעבריינים שלעגו לבתי המשפט ועתה הענישה המקדימה תוכל למנוע את זילות החוק שנעשית היום. אך השאלה שצריך לשאול היא, האם אותם עבריינים לא יוכלו לנצל את המשבר של בתי המשפט לגרירת התשלומים?

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מתחילת השנה החלו להיבנות כ-4150 דירות חדשות
בהמשך לתחום זה בענף הבנייה, בלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) פורסם היום את סקר הביקושים לדירות כשעפ"י הנתונים, מספר יחידות הדיור שנרכשו בחודש מאי עמד כל כ-2,900 דירות מקבלן ובכך הסתכם מספר הדירות החדשות שנרכשו מתחילת שנת 2016 (בחודשים ינואר עד מאי) בכ-13,800 דירות חדשות והציגו עלייה של 4.1 אחוזים לעומת השנה שעברה. בכל הנוגע לדירות החדשות שאינן למכירה, החלו בנייתן של כ-1,245 יחידות דיור בחודש מאי. מתוכן 930 יחידות דיור החלו להיבנות במסגרות של קבוצות רכישה, לעומת 940 יחידות דיור לעומת השנה שעברה ובסה"כ נמכרו כ-4,150 יחידות דיור .

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות