חפש ב:

תזכיר חדש לחוק המכר מיטיב עם רוכשי הדירות

התזכיר לחוק המכר החדש, אם וכאשר יתקבל בחוק, צפוי מצד אחד להגדיל את ההגנה על רוכשי הדירות, ומצד שני להיות בעל השפעה חיובית על שוק המימון והתחרות בו.

צוות בנק נדל"ן|28.6.2016|17:59|1582 צפיות

חוק המכר שנחקק בשנת 1974 במדינת ישראל ניסה לצמצם את החשיפה האפשרית  של רוכשי דירות מקבלן לסיכונים הטמונים בתשלום לקבלן בגין "דירה על הנייר" שבנייתה עדיין לא הושלמה, ע"י חיוב הקבלן לספק לרוכש בטוחות כנגד התשלום. עם השנים, בחוק זה עבר כמה שינויים ותיקוני חקיקה, בעקבות חברות קבלן שונות שקרסו כשלא יכלו לעמוד בתשלומי הקנסות או האיחורים במתן הדירה. כיום, מעוניינים בממשלה לבצע כמה שינויים נוספים לחוק המכר כדי להטיב עם רוכשי הדירות ולהרחיב את אפשרויות המימון.



הקמת מנגנון שיחזיר לרוכש את כספי המע"מ
תזכיר הצעת החוק החדש, הוא למעשה שני תיקונים בחוק המכר כשראשון עוסק בהקטנת היקפה של הערבות או הבטוחה הכספית שהקבלן נדרש לספק לרוכש וכך לא יאלצו לכלול את רכיב המע"מ במחירי הדירות. בישראל היום, הערבות הבנקאית או פוליסת הביטוח שהקבלן מעמיד לטובת הרוכש, מחויבת לכלול גם את תוספת המע"מ המשולם ע"י הרוכש בנוסף למחיר הדירה. התיקון הראשון מציע להקים מנגנון באמצעות קרן ממשלתית חדשה, שיחזיר לרוכש את כספי המע"מ בנסיבות של מימוש הערבות או הפוליסה. כך גם הקבלן לא נאלץ להעמיד ערבות גבוהה יותר בשל המע"מ וניתן כך להוריד את מחירי הדירות במעט.

התיקון השני דן בהרחבת התחרות בין חברות הביטוח והבנקים בתנאי האשראי שהקבלנים מקבלים
התיקון השני דן בהרחבתה "הסדר השוברים", החל בישראל על תאגידים בנקאיים בלבד, בצורה כזו שיחול גם על חברות ביטוח. הסדר השוברים קבע כי כשקיים ליווי פיננסי לפרויקט בנייה, כל תשלום של קונה למוכר על חשבון הדירה יבוצע אך ורק באמצעות שובר תשלום בנקאי, לחשבון הפרויקט ובכך יוצר הסדר השוברים מנגנון להבטחת כספי הרוכש מיד עם הפקדתם בחשבון הפרויקט. התזכיר החדש יפעל להחיל את ההסדר גם על חברות ביטוח, ומשווה בין מעמדן של חברות הביטוח לזה של התאגידים הבנקאיים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

חברות הביטוח נוטלות גם ככה חלק משמעותי בהעמדת ערבויות לפי חוק המכר
חשוב לציין שהתיקון הינו מתבקש כשבמציאות העדכנית בשוק המימון, חברות הביטוח נוטלות גם ככה חלק משמעותי בהעמדת ערבויות לפי חוק המכר. השוויון בין חברות הביטוח לבין הבנקים, ישכלל את התחרות בינם לטובת הצרכן. בנוסף, התיקון ממשיך ומחזק את הפרקטיקה בשוק המימון על פיה בנקים רבים משתפים פעולה יחד עם חברות ביטוח בליווי פיננסי של פרויקטים לבנייה בצורה שחברת הביטוח מעמידה ערבויות והבנק מעמיד את האשראי הכספי. כאשר התמריצים העיקריים של הבנקים בשיתופי הפעולה הללו הוא חיזוק עמידתם בדרישות באזל להלימות הון והתמודדות עם מגבלות של לווה בודד, אותן מתחייבות חברות הביטוח להעמיד לפרויקט. כעת, אם יתקבל תזכיר חוק המכר החדש, יש ציפייה שיהיה בעל השפעות חיוביות על שוק המימון והתחרות בו מצד אחד, וגביר את ההגנה על ציבור רוכשי הדירות מצד שני.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות