חפש ב:

האוצר מקדם מס חדש שיכסה פיתוח תשתיות

במפגש ראשי המועצות האיזוריות, חשף יו"ר מטה הדיור, כי האוצר פועל להטיל מס פיתוח על כל התושבים. בשנת 2010 משרד האוצר קידם מהלך דומה, אך נסוג לבסוף.

צוות בנק נדל"ן|22.6.2016|12:23|3139 צפיות

במפגש עם ראשי מועצות אזוריות, דן אתמול (ג') יו״ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, על הבדיקה שנעשית במשרד האוצר להטיל מס פיתוח אחיד בכל הארץ. מטרת האוצר היא להעביר את התקנות החדשות כבר בחוק ההסדרים הקרוב כשיקום חוק מיסי פיתוח אחיד לכל מדינת ישראל שיקבע כי על כל מטר מרובע בארץ יחול היטל מס קבוע שיכסה את הוצאות הפיתוח בכל הארץ לאורכה ולרוחבה. 

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



ההיטל עלול להשפיע על מחירי הדירות
ההיטלים שמוטלים על כל פרויקט, מגיעים לרוב לסכומים של מאות אלפי שקלים, כששליש מהם מוקצים בדר"כ לפיתוחים של תשתיתיות רחוקות כגון כבישים בינעירוניים רלוונטיים או צמתים מרכזיים. שני השליש הנותרים מועברים לטובת מימון תשתיות הנחשבות "קרובות" כגון מדרכות וכבישים עירוניים. ההיטל הוא מס לכל דבר וכמובן שעלול להשפיע על מחירי הדירות, במיוחד בערים שבוחרות שלא לגבות היטלי פיתוח כיום. 

עוד בשנת 2010 קידמו במשרד האוצר מהלך דומה, אך נסוגו לבסוף
מס הפיתוח הנידון בו הינו מס מוניציפלי שמטרתו העיקרית היא לאפשר לרשויות המקומיות לקדם תהליכי בנייה, ע"י כספי התושבים משלמי המיסים, להשקעה בפיתוח תשתיות בסביבת פרויקטים למגורים. כבר בשנת 2010, בתקופת יובל שטייניץ, פעלו במשרד האוצר, לנסות ולקדם הטלת מס פיתוח במסגרת חוק ההסדרים, אך לבסוף הדבר ירד מהפרק. בחוק ההסדרים האחרון עלתה האפשרות להחזירו, אך ראשי הרשויות לא היו מוכנים לאשר את גובה ההיטלים שהציעו באוצר, ולכן ההצעה ירדה עוד בטרם הגיעה לכנסת.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ממשלת ישראל נכשלת בהסכמי הגג בשל פיתוח איטי של תשתיות
ממשלת ישראל, הבטיחה ליזמים השונים שהמדינה תדאג לפיתוח התשתיות האזוריות על מנת שאלו יוכלו להבטיח לרוכשים שהם מגיעים לשכונה חדשה ואיכותית. אך הבעיה שנוצרת בתקופה האחרונה מדאיגה בהחלט שכן ממשלת ישראל כושלת בפיתוח התשתיות ובעקבות כך, מעכבת את בניית כל הפרויקטים הקשורים להסכמי הללו. וכך בחסות הממשלה נכשלים הסכמי הגג לפיתוח התשתיות. כבר היום ראשי עריםד רבים פרויקטים רבים של תמ"א 38 בטענה שהדירות החדשות יוצרות עומס של תושבים על שכונה שאינה מוכנה מבחינת התשתית שלה לכמות התושבים הגדלה ולצפיפות שמגיעה עימם. בכוחם של פרויקטי תמ"א רבים לשיפור התשתיות היא הוספה של מגרשי חנייה, אך זהו תהליך המייקר את עלות הדירות ולכן מרחיק רוכשים פוטנציאלים רבים. עתה, עדיין לא ידוע מה תהיה רמת המיסוי, אך ברור לכולם שזו הוצאה נוספת שמשלם המיסים יאלץ לשלם עליה.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות