חפש ב:

כיצד ייראה שוק הנדל"ן של השנים הבאות

בני הדור החדש, שנולדו אחרי 1995, גדלים לעולם שונה מזה שהורגלנו אליו וציפיות שונות בכל הנוגע לרכישת דירה. איזה שוק נדל"ן יעמוד מולם בעוד 10 שנים? ואילו סוגי דירות יחפשו ילדיהם.

צוות בנק נדל"ן|31.5.2016|14:22|2088 צפיות

הנתונים שנחשפו ע"י הלמ"ס על עליית מחירי הדירות בשנת 2015, לא הפתיעו ישראלים רבים. אך כשאנחנו מביטים בשוק הדירות היום, אנו לרוב שואלים את עצמינו, כיצד הוא ייראה בעתיד. האם בעוד 15 שנה עדיין יחפשו בעיקר דירות חדשות באזור המרכז? האם יקום מטרופולין חדש? ואיך יוגדרו דירות העתיד. מחקר חדש שנערך עבור מטה הדיור החדש, בחן את השינוי ברכיבי עלות הדירות ב-25 השנים האחרונות ולפי נתוני העבר, ניסה לחזות את עתידו של שוק הדיור בשנים הבאות.



מחירי הדירות הוכפלו בעשור האחרון
כידוע, מחירו הדירות בישראל הוכפלו באזורים רבים ברחבי הארץ, בייחוד במרכז, ב-25 השנים האחרונות. אם ב-1990 מחירה של דירת 4 חדרים ממוצעת עמד על 800,000 ש"ח, מחירה של אותה סוג דירה כיום יעמוד על כ-1.6 מיליון ש"ח. אך הנתון המעניין הוא, שאם בוחנים את השינוי בעלויות הבנייה בישראל, ניתן למצוא שלא חל שינוי משמעותי במהלך תקופה זו. השינוי האמיתי השתנה במחירי הקרקעות והפיתוח שלהן בשל היצע הקרקעות הדל שקיים בישראל. אליהם הצטרפו הדרישות החדשות של אזרחי המאה ה-21, איכות החיים אשר נדרשה לעלות, גודל הדירות שהתרחב ושטחי המסחר שפרויקטים למגורים החלו לאכלס.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

נראה כי הדורות הבאים יצמצמו את גודל הדירות ורכישת המכוניות
ב-25 השנים האחרונות חל בישראל גידול עקבי בגודל הדירה הממוצעת מכ-100 מ"ר לכ-115 מ"ר , אך שינוי המגמה, שאת סימניו הראשונים כבר ניתן לראות היום, עשוי לשנות את המפה החברתית. אחת התחזיות לשוק הנדל"ן העתידי היא ירידת גדול הדירה הממוצעת עד לכ-95 מ"ר בשנת 2040, 20 מ"ר פחות מהדירות הממוצעות כיום. אל גודל הדירה מצטרפת סוגיית החנייה אשר נראית ככזו שתקטן, בעקבות עליית מחירי הדירות אשר זוכות למגרשי חנייה, כשכיום כל דירה חדשה מקבלת בממוצע כ-0.75 מקומות חנייה, אך בעתיד, נראה ששטח זה יצטמצם לכ-0.5 מקומות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

העתיד דורש בניית 75,000 דירות חדשות בשנה
מי שמוגדרים כבני דור ה-Z, אשר נולדו לאחר 1995, מאופיינים לרוב כבעלי מחשבה "מתונה יותר" וחסכנית יותר. כדור הראשון שזכה לגדול יחד עם העולם הדיגיטלי, הדרישות של ילדי ה-Z נחשבים לדרישות פחות חולמניות עם דרישות מציאותיות אל מול השוק הישראלי. המחקר ממשיך ומדגיש כי במידה וממשלות ישראל ימצאו לנכון לייצר הסדרה בשוק השכירות, ייתכן כי ילדי דור ה-Z יבחרו לפנות לאפיק זה מאשר לרכוש דירה חדשה מקבלן, יתבססו יותר על תחבורה ציבורית כדי לחסוך בעלויות הרכב הפרטי והחנייה, ויידרשו לגור בבנייה רוויה לגובה מאשר לחפש בתים צמודי קרקע, דבר שיוכל להיעשות רק ע"י התערבות ממשלתית שתעצור את התפתחות שוק מגורי הקרקע. אך הנתון החשוב הוא שעל מנת להתמודד עם הילודה הגוברת וגודל האוכלוסייה המתרחב בארץ, הממשלות שינהלו את חיינו החל מסוף העשור הקרוב, יידרשו לספק כ-75 אלף דירות חדשות בשנה על מנת להתמודד עם הערכה של 3 מיליון מבקשי דירות חדשים. 

לסיכום, ממשלת ישראל הנוכחית חייבת להתחיל ולהתמודד עם הדרישות העתידיות של הישראלים אם ברצונה לייצב את שוק הנדל"ן גם עבור עתיד ילדינו. אחרת אנו נעמוד מול משבר נדל"ן חריף עוד יותר בזמן שהפוליטיקאים ימשיכו לדבר על ביטחון הגבולות, בזמן שהם מזניחים את ביטחון  כלכלת האזרחים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות