חפש ב:

שיעור האזרחים הצעירים שחיים בנכס שבבעלותם צנח ב-30 אחוזים

מאז 2003 צנחו מספר הצעירים שחיים בדירה שבבעלותם. לפי דו"ח של הלמ"ס ב-2003 54 אחוזים מכלל הצעירים הישראלים (25-34) חיו בדירה בבעלותם וכעת הנתון עומד על 39 אחוזים בלבד.

צוות בנק נדל"ן|16.5.2016|16:3|2033 צפיות

העלייה המטאורית במחירי הדירות ממשיכה לגבות עוד ועוד "מיסים" מהציבור הישראלי וכעת ניתן לראות נתון נוסף המצביע על המשבר החמור בה ישראל נמצאת כשדו"ח של השכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מראה כי בעוד שבשנת 2003, עמד שיעור אזרחי ישראל בגילאי 25–34, אשר זכו להתגורר בדירה שהייתה בבעלותם, על כ-54 אחוזים ולאחר כעשור, ירד נתון בכמעט 30 אחוזים לשיעור מתגוררים של כ-39 אחוזים בלבד.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



העלייה במחירי הדיור משפיעה בעיקר על דור הצעירים בהווה
גם בקרב בני 35–44, חלה ירידה מתמשכת, במשך העשור שחלף במספר האזרחים הישראלים הגרים בנכס שבבעלותם. בעוד בשנת 2004 כ-30 אחוזים מציבור הגילאים הנ"ל לא התגורר בדירה בבעלותם, הרי שבשנת 2014, שיעור הישראלים עולה ב-6 אחוזים. לעומת זאת, בגילאי 45 ומעלה לא נרשמו שינויים משמעותיים בשיעורי הבעלות שכן טווח גיל זה עוד הספיק לזכות לרכוש דירה בשנים בהן מחירי הדירות עמדו על הממוצע הנורמאלי ולכן כיום הם בעלי נכסים בעצמם.

לעמוד הפרויקט קריית האחדות בקריית גת באתר BankNadlan לחצו כאן

משבר שמקורו מגיע ל-2003 כשהאחראים אליו היו אריאל שרון ובנימין נתניהו
כאמור, הגורם העיקרי לתופעה זו היא כמובן העלייה המטאורית של מחירי הדירות ב-70 אחוזים ומשבר הנדל"ן החמור שפוקד את ישראל מאז 2008, בזמן שרמת השכר הממוצעת במשק הישראלי נותר במקומו. מאז תחילת המאה, השכר הנומינלי עלה בצמוד למדד המחירים, כך שהשכר הריאלי לא עלה במשך 15 שנים לפחות. כשמחפשים את המקור למשבר הדיור מגיעים לשנת 2003 אז שר האוצר בנימין נתניהו וראש הממשלה אריאל שרון קבעו כי הבנייה במרכז תצומצם משמעותית על מנת ל"הכריח" את הישראלים לעבור לפריפרייה כשלמעשה לא עשו דבר כדי  לפתח את שוק התעסוקה והמסחר בפריפרייה וכך הישראלים נאלצו להילחם על מנת למצוא דירות במטרופולין היחידי בארץ, תל אביב.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לעמוד הפרויקט גינות חריש באתר BankNadlan לחצו כאן

הישראלים בוחרים להישאר לגור עם ההורים
נתון נוסף, שעליו מצביע הדו"ח הוא העלייה ההדרגתית במספר הצעירים שבוחרים להמשיך ולגור עם הוריהם על מנת ולחסוך במחירי המחייה והדיור. בזמן שבשנת 2005 52 אחוזים מהרווקים בגילי 22–28 ו-6 אחוזים מהנשואים בגילים אלה, בחרו לגור עם הוריהם, בשנת 2015 חלה עלייה של 57 אחוזים מכמות הרווקים ו-8 אחוזים מהנשואים שבחרו לעשות כך. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות