חפש ב:

כמה טיפים לשוכרי הדירות

ישנה כמה נושאים מרכזיים שלשוכרי הדירה חשוב להכיר ולוודא בהסכם השכירות. מהם? ועד כמה הם חשובים? בכתבה הבאה:

צוות בנק נדל"ן|22.3.2016|12:45|1486 צפיות

לאחר שתמצאו את הדירה המיוחלת וקיבלתם את דין שכר הדירה, תמצאו את עצמכם עומדים מול החוזה שהמשכיר יציג לכם. אך לפני שאתם חותמים על ההסכם, ישנם מספר דברים שעליכם לבדוק משום שחוזה השכירות יכול להיות לא ברור ולהכיל כמה מוקשים שכדאי לכם להימנע. לא חייבים להיות מומחי נדל"ן כדי להתמודד מול משכירי הדירות אלא להכיר את השוק וכיצד הוא עובד. לשם כך הכנו עבורכם כמה טיפים שתוכלו להיעזר בהם, על מה כדאי להילחם בחוזה ועל מה אפשר לוותר.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



שטר חוב כן, ערבויות לא
בישראל, בה הכל יקר ורוב שוכרי הדירות זקוקים לכל סכום אשר מספק להם את רמת החיים שאותה הם מבקשים יש חשיבות רבה לערבויות ובטחונות שאותם דורשים משכירי הדירות. לכם כשוכרים, משתלם להימנע מערבות בנקאית הלוקחת מכם סכום כסף שאת הזכות עליו אתם מאבדים עד לסיום התקופה. הרבה יותר משתלם לסכם את הערבות על שטר חוב מוסכם שנרכש בדואר ולא למסור לבעל הבית שטר פתוח. כמו כן שימו לב שתרשמו בחוזה סעיף שדורש כי השטר הזה יחזור אליכם בתום תקופת השכירות. 

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

אופציית יציאה וחידוש החוזה
סעיף האופציה –נועד על מנת שתוכלו לדאוג לעצמכם לעתיד על מנת שלא תאלצו לחפש דירה בכל שנה. בסעיף האופציה, חשוב לרשום שלכם כשוכרים, ישנה זכות לשכור את הדירה למשך תקופה נוספת ולמעשה יש לכם את הזכות להאריך את החוזה לפרק זמן נוסף ללא שינוי בתנאים על מנת שתוכלו לוודא שלא יווס]ו שינויים בהסכם ולבטח לא שכר הדירה. כמו-כן, הבטיחו לעצמכם  את האפשרות למצוא שוכר חלופי שיבוא במקומכם, ושיהיה מקובל על המשכיר במקרים בהם אתם מעוניינים לעזוב את העיר או המדינה. 

בלאי ותיקונים
כל דירה תדרוש מכם תחזוקה ותיקונים שוטפים אך זו אחריותכם לדאוג שלבעל הדירה יש את האחראיות לתקינות התשתיות בדירה, החל מתיקוני צנרת, חשמל ורמת גימור הקירות. לכן, הוסיפו בסעיף מיוחד של החוזה סעיף בו מוגדר שבעל הבית אחראי לתיקון של כל מה שמוגדר בלאי סביר, למעשה כל תקלה או פגם שלא נגרם באשמת השוכר ונעשה בשל זמן. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

תשלומים שוטפים
כאן ישנו סעיף העלול ליצור בילבול בקרב שוכרים שאינם בקיאים בחוזי השכירות. חשוב לוודא שתשלומים על "תשלומים שוטפים" נעשים ברמת הנסבלת. על השוכר חלה האחראיות לשלם עבור תשלומי וועד הבית, הארנונה, ותשלומי חשמל ומים, אך מתוקף אראיותכם לוודא שאל סעיפים אלה, לא יצטרפו סעיפים של תשלום עבור פרויקטים שהם לא הוצאות שוטפות כגון שיפוצים של הבניין או הגינה (במידה ויש), ועד תשלומים לעובדים או חריגות בבניין שהם באחריות בעל הדירה בלבד.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
חוזה שיפוץ דירה מול קבלן
שיפוץ דירה הוא מהלך משמעותי, גם בהיבט של התהליך אותו אתם עוברים וגם בהיבט של היקף ההוצאות הכרוכות בביצוע השיפוץ. חלקכם בתהליך הזה נחלק לשלושה: פעם אחת בבחירת הקבלן המבצע, פעם שנייה בסגירת תנאי העסקה מול הקבלן הנבחר ופעם שלישית בפיקוח על עבודתו של הקבלן לאורך הפרויקט. מבין כל שלושת השלבים הללו, בשורות הבאות נתמקד בשלב הביניים, השלב בו עליכם לסגור חוזה שיפוץ דירה מול קבלן.
קרא את הכתבה

בדק בית בדירות למכירה
בדק בית בדירות למכירה היא בדיקה חשובה מאוד במיוחד שאנו לפני רכישה ראשונה של בית ואין לנו מושג מה קורה עם הדירה שרכשנו. בדק בית בדירות למכירה מתבצע בדירות למכירה בטרם נכנסים הדיירים לגור בדירה. באמצעות בדק בית בדירות למכירה ניתן לדעת מהם הליקויים בדירה אשר אינם נגלים לעין ומה עלינו לתקן בטרם נעבור לגור בדירה עצמה.
קרא את הכתבה

מובילים מומלצים השוואת מחירים – איך עושים זאת?
אם נעזרתם בחברת נדלן מובילה והצלחתם למצוא את המבנה שהייתם זקוקים לו, בין אם מדובר במבנה פרטי, ציבורי, במבנה לעסק, כמו גם משרד, חברה או ארגון, כאשר המבנה ישמש אתכם להשקעה או לשימוש אישי, ואתם כעת נמצאים במהלכו של מעבר - חשוב שתדעו כיצד בוחרים מובילים מומלצים וכיצד בוחרים את אלה שיכולים לאפשר לכם את הצעת המחיר הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות