חפש ב:

כל האמת בפרצוף - שוק הנדל"ן במגזר הערבי

בשנים האחרונות החלו להבין במגזר הערבי שעליהם להתמודד עם האתגרים החדשים שמדגיש שוק הנדל"ן בישראל ולאמץ סגנונות דיור מודרניים המתאימים לשנת 2016.

צוות בנק נדל"ן|9.3.2016|17:1|1862 צפיות

בדצמבר 2015, התחוללה בעיר עפולה סערה. זכייתם של אזרחים ישראלים-ערבים בכ-27 מכרזים של מגרשים לבניית 45 בתים בעפולה עילית, גררה כעס רב בקרב תושבי העיר היהודים שהתרעמו והפגינו נגד אי נקיטת פעולות של עיריית עפולה, העלולות להפלות את הציבור הערבי-ישראלי במאפיינים גזעניים. המחאה התאפיינה בכך שהעירייה לא קידמה תחילה את תושבי העיר ובעיקר חיילים משוחררים, לצעירים ולזוגות שנולדו וגדלו בעיר, ורוצים להישאר לחיות בה, אלא העדיפה, לטענתם, לתת לאזרחים הערבים שאינם גרים בעפולה לרכוש את הקרקעות. הפחד העיקרי הוא שעפולה תהפוך לעיר מעורבת והדבר יגרום לתושבים היהודים לעזוב. 

לעמוד דירות חדשות באתר BankNadlan לחצו כאן



רצון לדו-קיום?
כשמניחים בצד את הבעיתיות הכרוכה לעיתים בדו-קיום פוטנציאלי בין יהודים לערבים על אותו מיקום גיאוגרפי, רואים שבמגז הערבי התושבים הבינו שאין הם יכולים לעמוד מול תופעת התרחבות הכפרים הוותיקים וחוסר הבנייה לגובה מביאה אותם לצאת מהכפרים ומהאזורים שחיו בהם באופן מסורתי, ולנסות מזלם לגור לצד יהודים בערים יהודיות.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן

פיתרון מגורים הולם
המגזר הערבי מונה כ-1.6 מיליון איש והערכות המדינה הן שיגיע לכ-2 מיליון נפש בשנת 2019. כיום, ישנם במגזר הערבי כ-300 אלף משקי בית. בכל שנה מתחתנים קרוב ל-16 אלף זוגות ערבים; כל זוג שמתחתן עובר לגור בבית משפחת החתן. כל אלה מראים, כי האוכלוסיה הערבית זקוקה לפתרון מגורים הולם. רק 14% ממשקי הבית במדינה הם משקי בית של ערבים והסיבה העיקרית היא מגורים של מספר משפחות בבית צמוד קרקע אחד. הסיבה הנוספת היא, שבניגוד ליישובים חדשים וערים חדשות שמוקמים מאז קום המדינה עבור המגזר היהודי, לא הוקם אף לא יישוב ערבי אחד ב-67 שנים מאז קום המדינה לא הוקם אף יישוב ערבי ואילו ערים מעורבות כמו עכו או רמלה סובלות אף הן מצפיפות, ופרויקטים נדל"ניים שמוקמים שם אינם ייחודיים למגזר הערבי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

דירת הקרקע המסורתית מול בנייה לגובה
ישראלים רבים שעוברים היום בפאתי העיר הגדולה אום אל-פאחם, יראו להפתעתם בניינים חדשים גבוהים בני שלוש, ארבע, אפילו חמש קומות. זהו למעשה, פיתרון אחד מסוים ואקוטי לבעיית המחסור באפשרויות מגורים במגזר הערבי - הבנייה לגובה. וזו גם ההזדמנות העסקית של קבלנים יהודים וערבים. בניגוד לבנייה הנמוכה בצורת בתי קרקע, מתחילים לצוץ במגזר הערבי בניינים גבוהים; רואים את זה בערים גדולות וצפופות כמו נצרת וסכנין. בנצרת למשל, נכון לעכשיו, נבנים מגדלי מגורים מודרניים הכוללים 120 יחידות דיור עם מרפסות, חנייה מקורה וסטנדרט גבוה. הציבור הערבי הצעיר מבקש לגור בסטאנדרט בנייה מערבי של שנות האלפיים.

לסיום, הביקורות שהושמעו במשך השנים הובילו את מדינת ישראל, לראשונה מאז קום המדינה, לאשר את תכנית משרד הבינוי והשיכון להקמת עיר ערבית חדשה בישראל, וראשונה בתכנון מודרני שצפויה לקום בצמוד ליישוב ג'דידה־מכר שבגליל המערבי ועתידה לאכלס כ-40 אלף תושבים.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות