חפש ב:

האם כדאי לחכות או לקנות נכסים עכשיו?

ובכן, מחירי הדירות בישראל כיום, נמצאים בשיא של כל הזמנים, והמשמעות היא שהיכולת להבטיח רמה גבוהה של תשואה לאורך זמן היא נמוכה יותר מבעבר. מצד שני, אין באמת אפשרות לדעת האם השוק ימשיך לעלות או ירד, ומה יהיה היקף השינוי שיתרחש כלפי מעלה או מטה.

מערכת בנק נדל"ן|18.1.2016|16:7|2605 צפיות

שוק הנדל"ן הוא שוק המבוסס על ביקוש והיצע, וככזה מתנהג כמו יתר השווקים הפיננסיים, לרבות שוק המט"ח, המניות, האג"ח, הסחורות וכדומה. בחינה של השווקים הפיננסיים, תגלה לכם ששווקים אלה נעים בגלים של ירידות ועליות, לעיתים במסגרת מגמה כלפי מעלה או מטה, ולעיתים בתוך טווח שעומד במקום.

לעמוד מחירון דירות באתר BankNadlan לחצו כאן



עליית ההסתברות לשינוי מגמה
ככל שהשוק מגיע לרמות חריגות יותר, הן בקצה העליון והן בקצה התחתון, כך קטנה ההסתברות שהוא ימשיך באותו הכיוון, וגדלה ההסתברות שהוא ישנה כיוון, אם כי חשוב להבין ששום דבר אינו בטוח. הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לנתח את תנאי השוק, את הפעולות שמבצעים השחקנים השונים בשוק, ולנסות להעריך מה הולך לקרות, ובהיבט זה הולכים ומתגברים הסימנים שהשוק הולך להחליף כיוון הוא לפחות להיעצר. סימנים אלה ניכרים הן בתגובה הציבורית לעליית המחירים, הן בפעולות הנוכחיות והתכניות הממשלתיות עבור שוק הנדל"ן, ובתקופה האחרונה גם בפרסומים של הלמ"ס והשמאי הממשלתי לגבי בלימה מסויימת של עליית המחירים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

מעורבות גוברת של הממשלה
אחד הגורמים המשפיעים ביותר על השוק, הן פעולות הממשלה ובהיבט זה אפשר לזהות שני ערוצים מרכזיים שבהן פועלת הממשלה: גיבוש ויישום של תכניות אינסטנט המיועדות לייצר את הבלימה במגמה הנוכחית, תכניות כדוגמת מחיר למשתכן, מע"מ 0, העלאת מס ויצירת מגבלות לעסקות נדל"ן המיועדות להשקעה בלבד וכדומה, והגברת ההיצע על ידי תהליך מזורז של תכנון, אישור ויישום של תכניות בנייה באזורי ביקוש. תכניות האינסטנט הן אלו שאמורות לייצר את הבלימה בטווח הזמן המיידי, אם כי עצם העובדה שברור לשוק שבשנים הקרובות יגדל ההיצע בשוק, עושה את שלה כדי לייצר שינוי כבר היום.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

אין שינוי מיידי, רק תהליכים הנפרשים על פני שנים
בהתאם לכך, הערכה סבירה היא שמגמת עליית המחירים עומדת בפני בלימה ואולי אף היפוך מגמה, לפחות באופן חלקי. האם זה אומר שלא צריך לקנות היום? ובכן, על שאלה כזאת יש לבצע ניתוח מקיף של המשמעויות בכל מקרה. אם אי רכישה היום, משמעותה השכרת דירה למהלך שנתיים, שלוש שנים קדימה עד שניתן יהיה לקנות יותר בזול, הרי יש לגלם את עלות השכירות בסך החישוב, כך שגם אם מחירי הדירות ירדו, ייתכן שעם עלויות השכירות, ההבדל לא יהיה גדול. כמו כן, חשוב לזכור שגם היפוך מגמה הוא תהליך ויכולות לעבור שנים ארוכות עד שהמחירים יוזלו באופן משמעותי. נסו למצוא עסקאות אטרקטיביות, ורק אם זה לא דחוף, אולי כדאי להמתין שנה שנתיים לראות לאן הולך השוק.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות