חפש ב:

איך מחשבים תשואה?

תשואה הוא מונח מעולם הפיננסים, שבא לתאר את שיעור הרווח על השקעה. אבל כיצד תוכלו לחשב את ערך התשואה של הנכס בבעלותכם? על כך בכתבה הבאה:

מערכת בנק נדל"ן|18.1.2016|15:54|2030 צפיות

תשואה הוא מונח מעולם הפיננסים, שבא לתאר את שיעור הרווח על השקעה. התשואה מבוטאת במונחי אחוזים מתוך ההשקעה, ומשמשת לכלי חשוב מאוד ומרכזי מאוד בכל תהליך של הערכת כדאיות להשקעה. הדברים נכונים כאשר בוחנים השקעה בשוק המניות, המט"ח או האג"ח, והם נכונים גם כאשר מדברים על שוק הנדל"ן, ועל כל תחום אחר שבו ניתן להשקיע בנכס במטרה לייצר רווח. התשואה הוא גם מונח תלוי זמן כשבאופן רגיל מחושב בטווח שנתי, אם כי ניתן לבחון את התשואה לכל פרק זמן שרוצים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



שיעור הרווח מתוך סך ההשקעה
חישוב התשואה הוא פשוט מאוד, ועל מנת להסביר את האופן בו מבוצע החישוב, ניקח דוגמא של רכישת דירה לצורך השקעה. אדם מסויים מעוניין לרכוש דירה אטרקטיבית, ולהעמיד אותה להשכרה. עבור הדירה משלם אותו אדם מיליון ₪, ולאחר מכן משכיר אותה תמורת 3000 שקלים בכל חודש. בחישוב שנתי, מסתכמות כל ההכנסות מדמי השכירות ל 36 אלף ₪ בשנה. כדי לחשב את התשואה, יש לחשב את היחס שבין ההכנסות השנתיות מדמי השכירות ובין סך ההשקעה, מה שמייצר את התוצאה של 3.6% תשואה שנתית על הנכס, קרי התשואה המתקבלת על ההשקעה בנכס במהלך שנה שלמה, שנה אחרי שנה, כל עוד הנכס אכן מושכר.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

תשואה חד פעמית
סיטואציה מעט שונה יכולה להיות השקעה לצורך יצירת תשואה חד פעמית, וזה קורה במצב של רכישת נכס לצורך מכירתו בשווי גבוה יותר. כך למשל, אדם הקונה דירה ב 900 אלף ₪ ומשקיע 100 אלף ₪ נוספים בשיפוץ הדירה, כך שסך ההשקעה עומדת על מיליון שקלים. לאחר שיפוץ הדירה, יכול המשקיע להציע אותה למכירה ב 1.1 מיליון ₪, מה שאומר תשואה של 10% קרי, רווח של 100 אלף שקלים ביחס להשקעה הכוללת של 1 מיליון שקלים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפרמטרים הקובעים לחישוב התשואה
בחישוב התשואה, יש לקחת אך ורק את שני הפרמטרים הללו: סך ההשקעה כולל כל ההוצאות הנדרשות לצורך יצירת הרווח, והרווח עצמו. תשלומי משכנתא אינם משפיעים על התשואה, אם כי הם בהחלט יכולים להשפיע על הכדאיות. תשואה יכולה להיות מחושבת גם באופן מתגלגל או נצבר. כך למשל, כאשר אתם משקיעים בשוק המניות, כל רווח שאתם מייצרים ואינכם מושכים אותו, הופך להיות חלק מההשקעה.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



תשואה נצברת או מתגלגלת
כך למשל, אם רכשתם מניות ב 100 אלף שקלים, והרווחתם 10,000 שקלים, התשואה על ההשקעה עומדת על 10%. כעת יש בידיכם 110 אלף שקלים ואתם מחליטים להשאיר אותם במעגל המסחר במניות. חישוב התשואה כעת צריך להתבצע על בסיס של 110 אלף שקלים, ולא של 100 אלף שקלים. רווח של 10,000 שקלים במקרה כזה, משמעותו תשואה נמוכה יותר, אך בהינתן תשואה קבועה של 10%, המשמעות כעת היא רווח של 11 אלף שקלים מתוך סך ההשקעה.
 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות