חפש ב:

חזוה שכירות לשוכרים

חוזה שכירות יכול להיות הסכם בעייתי במידה ולא שמים לב. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם להבין מהם הדברים החשובים שעליהם עליכם להתעקש ואילו סעיפים יטיבו אתכם.

אורון איצקוביץ'|12.8.2015|14:5|1730 צפיות
כדי לחתום על חוזה שגם יטיב אתכם, השוכרים, לא חייבים להיות מומחים בדיני בנייה או בהכרח בעלי קשרים. אז כדי להימנע ממתחים מיותרים והוצאה מיותר במדינה שהכל בה גם ככה יקר, ישנם כמה סעיפים בחוזה שיכולים להקל מעט על חייכם ועדיין לא יפגעו בהכנסתו של המשכיר. 

ערבויות
נסו להימנע מערבויות בנקאיות. רק כדי לפתוח את החשבון הזה, תאלצו לאבד כמעט 500 ש"ח שילכו לאיבוד ע"י חמדנותם של הבנקים וזהו כסף שתאלצו לסגור ולא תוכלו להשתמש בו במידה ואתם זקוקים לו. זאת ועוד, בעל הדירה יוכל להשתמש בכסף הזה במידה והוא טוען שהפרתם את הסכם וכוחו על הכסף שלכם גדול יותר. נסו לסיים את הסיפור עם שטר חוב שאפשר לרכוש מכל סניף דואר ולא מעו"ד. אל תמלאו את חשבון הבנק שלכם וגם אל תחתמו על שטר פתוח. לבסוף הוסיפו סעיף בחוזה שכל שטר או צ'ק יחזור אליכם בסוף השכירות.


הקפידו לנסח את כל הסעיפים על מנת למנוע מריבות מיותרות וליצור יחסי שוכר-משכיר נעימים

סעיפים לשינוי החוזה
הוסיפו סעיפים לשינוי\ביטול החוזה במידה ואתם מעוניינים לעזוב לפני תום התקופה. כמובן זה בתנאי שאתם תמצאו דייר מחליף שיאושר ע"י בעל הנכס. שימו לב לתקופת ההודעה המוקדמת שכן ישנם בעלי דירות שידרשו הודעה מוקדמת של 90 יום וזהו מן הסתם תקופה שקשה מאוד לתכנן מראש אליה. עוד סעיף שיוטיב לכם הוא שלשוכרים תהיה זכאות ראשונים לשכור את הדירה לתקופה נוספת. מדובר כמובן, שאתם תהיו הראשונים לקבל את האופציה לשכור את הדירה (ולהמשיך לגור שם) בתום מועד ההשכרה המקורית. לסעיף הזה ניתן להוסיף עוד כמה תוספות שעליהן תאלצו מעט להתווכח והכוונה היא ששכר הדירה לא יעלה. בדרך כלל אפשר לקבל את האישור הזה במידה ואתם כבר מודיעים לבעל הבית (ומוכנים לחתום) שאתם מתכננים לגור בדירה מעל לשנה.

בלאי סביר
חשוב שתשימו לב שקיים הסעיף האומר שבעל הדירה הוא זה שיהיה אחראי בטיפול ותשלום של תקלות של "בלאי סביר". הכוונה, לטיפולים בצנרת, חשמל, קירות ועוד חלקים בבית אשר יכולים להתבלות ולצרוך תיקון רק פגמי הזמן. ובמידה ועברו 7 ימים מבקשת הדייר ובהם לא נעשה התיקון, חלה עליכם האפשרות להזמין טכנאי מטעמכם ואת החשבונית תגישו לבעל הדירה או שיורידו את התשלום משכר הדירה שלכם.

תשלומים חורגים
הפרטים הללו אולי נראים שונים אך תפקידם להגן עליכם מניצול של אי-הבנה. לכן, וודאו שתשלומי וועד הבית משולמים רק על טיפולים שוטים בלבד, ניקיון, בעיות חשמל בחדרי המדרגות, אך אל תוסיפו את המעלית לטיפולים הללו. מספיק שהמשכיר מנצל את העובדה שיש מעלית בבניין שלו כדי להעלות את שכר הדירה, אז אם הוא מרוויח ממנה, שגם ישלם עליה. שימו לב שבסעיפים ישנם ההבדלים בין תשלומים שוטפים לחורגים שאלו חלים על בעל הבית. ולבסוף, למען הסר ספק כיתבו, במידה ויש, איזה ריהוט היה בבית כשהגעתם כך שלא תמצאו עוד סיבה למריבה.
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות